تربیت حافظ قرآن و ورزشکار در یک کانون/"تحصیل، تهذیب و ورزش"عملی شد

خبرگزاری شبستان: انجام فعالیت های "قرآنی، ورزشی و کتابخانه ای" مختلف از سوی کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) شهرستان قاین در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب "تحصیل، تهذیب و ورزش" بوده است.

محمد یعقوب پور، مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) شهرستان قاین در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، گفت: این کانون در سال 1379 راه اندازی شده است که از آن زمان تاکنون در زمینه فعالیتهای قرآنی و ورزشی؛ اقدامات متعددی انجام داده است.


وی با اشاره به اینکه این کانون در بخشهای مختلف قرآنی از جمله" صوت، لحن، تجوید، قرائت، حفظ، مفاهیم" و ... به اعضای کانون آموزش های لازم را با حضور اساتید برجسته ارائه می دهد، افزود: طی 2 سال اخیر در بخش "صورت، لحن و تجوید" 180 نفر آموزش های قرآنی لازم را در کلاس های این کانون فرا گرفته اند.


وی ادامه داد: در بخش مفاهیم و آموزش نهج البلاغه نیز 90 نفر طی چند سال اخیر با حضور در کلاس های این کانون موفق به طی کردن سطوح مختلف تربیتی در این 2 کلاس شده اند.


مدیرکانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) قاین تصریح کرد: در زمینه تجوید، روخوانی و روانخونی و احکام نیز در 2 سال اخیر 220 نفر آموزشهای مختلف را با حضور اساتید برجسته فرا گرفته اند.


درخواست ادارات و نهادهای دولتی برای برگزاری محافل انس با قرآن؛ با حضور اعضای کانون
یعقوب پور با تاکید بر اینکه بسیاری از ادارات و نهادهای دولتی در سال های اخیر از اعضای و تیم قرآنی کانون به منظور برگزاری محافل انس با قرآن دعوت می کنند، افزود: در واقع بسیاری از برنامه های قرآنی شهرستان قاین و دیگر شهرستان های استان با حضور قاریان و حافظان این کانون برگزار می شود.


وی به تربیت 90 قاری و حافظ در کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) قاین اشاره کرد و گفت: از این تعداد 45 نفر (30 قاری و 15 حافظ) دارای رتبه و مقام های کشوری در مسابقات مختلف هستند.


وی خاطرنشان کرد: گروه تواشیح "اهل بیت(ع)" کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) قاین نیز به مناسبت های مختلف در جشن ها و اعیاد ملی مذهبی به ارائه برنامه می پردازد.


وجود 7500 جلد کتاب درسی و کمک درسی در کتابخانه کانون امام سجاد(ع)
مدیر کانون امام سجاد(ع) قاین در ادامه از وجود هفت هزار و 500 جلد کتاب در کتابخانه این کانون خبر داد و عنوان کرد: بیشتر این کتاب ها درسی و یا کمک درسی است و روزانه 600 عضو خواهر و برادر این کانون (به صورت زوج و فرد) از فضای کتابخانه و کتب موجود استفاده می کنند.


وی اظهار داشت: 15 نفر از دانش آموزانی که در کتابخانه این کانون به مطالعه می پرداختند در بهترین دانشگاههای کشور و رشته های خوب از جمله پزشکی و مهندسی پذیرفته شده اند.


یعقوب پور یادآور شد: در حال حاضر مهمترین نیاز این کتابخانه به قفسه است چرا که تعداد زیادی از از کتب در این کانون وجود دارد که نیاز دارد در معرض دید عموم قرار گیرد.


توزیع قرآن بین مراکز مجری طرح تلاوت نور
وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) قاین اقدام به توزیع قرآن بین مراکز و نهادهای مجری طرح تلاوت نور می کند، گفت: تاکنون 300 جلد قرآن کریم بین مدارس، مساجد و خوابگاههای دانش آموزان توزیع شده است.


شرکت 750 نفر در کلاسهای ورزشی کانون
مدیرکانون تخصصی ورزش خراسان جنوبی از برگزاری کلاس های ورزشی مختلف از سوی این کانون خبر داد و افزود: کلاس های "فوتبال دستی، فوتسال، شطرنج و پینگ پنگ" از سوی این کانون و با حضور پرشور جوانان مسجدی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به فضای مناسب "میدان ورزشی روباز 13 آبان" در اختیار کانون، خاطرنشان کرد: تمامی امکانات آب، برق و ... برای این مکان ورزشی فراهم بوده و جوانان مسجدی با حضور در این مکان به ورزش می پردازند.


یعقوب پور یادآور شد: توزیع سی دی و کتاب ورزشی بین کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یکی از برنامه های در پیش روی این کانون است که در آینده ای نزدیک با تامین اعتبار انجام می شود.


پایان پیام/

کد خبر 283261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha