پوشش 10 هزار نفری مردم در مناسبت های ملی و مذهبی توسط کانون غدیرقاین

خبرگزاری شبستان: مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد غدیر قاین از پوشش 10 هزار نفر از جمیعت این شهرستان در مناسبت های ملی و مذهبی توسط مسجد و این کانون خبر داد.

حجت الاسلام محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در مناسبت های ملی و مذهبی، اعیاد و شهادت ائمه معصومین(ع)؛ 10 هزار نفر از جمعیت منطقه اطراف مسجد در برنامه های فرهنگی و مذهبی کانون و مسجد شرکت می کنند.


وی با اشاره به وجود کتابخانه ای در جوار مسجد با 10 هزار جلد کتاب، افزود: این کتابخانه موجب جذب بسیاری از جوانان و نوجوانان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده است که در زمان طنین انداز شدن اذان از بلندگوهای مسجد؛ موجب حضور پرشور آنها در صفوف به هم پیوسته نماز می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر قاین همچنین از اجرای طرح تلاوت نور در این مسجد به همت 2 تن از حافظان کل و 20 جزء قرآن کریم کانون خبر داد و گفت: مربیان کلاس های قرآن کانون نیز در زمزه بهترین حافظان و قاریان قرآن شهرستان قاین هستند.


وی از برپایی جشن تکلیف دانش آموزان دختر همزمان با اوایل بهمن امسال خبر داد و تصریح کرد: در این جشن 440 نفر از دختران 9 سال سطح شهرستان جشن تکلیف خود را با حضور مسئولان جشن گرفتند.


حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: در همین راستا از سوی کانون فرهنگی هنری غدیر شهرستان قاین نیز به هر یک از این دانش آموزان یک بسته فرهنگی اعطا شد.


وی از برپایی کلاس هاس خیاطی مقدماتی و پیشرفته، کامپیوتر، تابلوفرش و قرآن در محل کانون خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 50 نفر در کلاسهای حفظ، تجوید و مهد قرآن کانون شرکت دارند.
 

چاپ نشریه معراج در کانون غدیر قاین
مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر قاین از چاپ نشریه "معراج" از سوی کانون فرهنگی هنری غدیر قاین خبر داد و گفت: دراین نشریه مهمترین مطالب و اقدامات انجام شده از سوی کانون، مسجد و برنامه های فرهنگی هنری پیش روی همراه با مسابقه پیامکی درج می شود.


وی از توزیع این نشریه در سطح شهرستان های زیرکوه، سرایان، بیرجند، قاین، تمامی مساجد سطح استان و برخی از ادارات خبر داد و افزود: در حال حاضر اقدامات لازم به منظور دریافت مجوز نشریات تجربی از ستاد عالی کانونهای مساجد کشور در حال انجام است.


برگزاری مسابقه دارات با حضور 50 زوج همزمان با دهه فجر

حجت الاسلام طاهری در ادامه از برگزاری مسابقه دارات با حضور 50 زوج جوان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار داشت: در همین ایام مبارک مسابقه دوچرخه سواری نیز به همت کانون فرهنگی هنری غدیر قاین برگزار می شود که پیش بینی می شود 80 نفر در این مسابقه شرکت کنند.


وی برگزاری کارگاه های آموزشی حجاب و عفاف با حضور 100 نفر از بانوان منطقه را یکی دیگر از برنامه هی هفتگی کانون برشمرد و گفت: در همین راستا آموزشهای لازم در بحث خانواده و کلاسهای فرهنگی و هنری به مخاطبان ارائه می شود.


این مدیر کانون از سرکشی به سه نفر از خانواده های نیازمند در هر هفته خبر داد و یادآور شد: در این بازدید و سرکشی ها کمکی از سوی مسجد و کانون به آنها می شود.


طاهری در پایان از برگزاری مراسم تقدیر از رتبه های برتر کنکور عضو مسجد و کانون خبر داد و گفت: این برنامه همزمان با نوروز 93 برگزار خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 337297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha