برگزاری بیش از 200 برنامه "امام شناسی" در کانون تخصصی مهدویت بیرجند

خبرگزاری شبستان: هنوز 3 سال از تاسیس کانون تخصصی مهدویت بیرجند نمی گذرد اما این کانون در همین ابتدای راه توانسته است 200 برنامه مختلف در زمینه امام شناسی و مهدویت در سطح شهر بیرجند برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، کانون تخصصی مهدویت که نام آن با مکتب نرجس بیرجند گره خورده است در سالهای اخیر توانسته است به عنوان وزنه ای در مرکز استان در برگزاری برنامه های مختلف امام شناسی و مهدویت در اذهان مردم جای خود را باز کند.


کانونی که با ورود به آن فضایی سرشار از شور و نشاط مهدوی را حس و می کنی و آرامشی بر قلبت حاکم می شود. مکانی که این روزها در تب و تاب آماده شدن برای برگزاری هرچه باشکوه تر اعیاد قربان و غدیر است.

 

برگزاری کلاس های مهدویت و امام شناسی در دستور کار کانون تخصصی مهدویت خراسان جنوبی
رفعت وریدی، مدیر کانون تخصصی مهدویت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: برگزاری کلاس های معارف مهدویت با مباحث امام شناسی از سال 90 در دستور کار این کانون قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه جلسات توجیهی نیز ویژه کادر کانون تخصصی مهدویت در طول هر سال برگزار می شود، افزود: تاکنون بیش از 30 جلسه با حضور شورای مرکزی کانون برگزار شده است.


مدیر کانون تخصصی مهدویت بیرجند ادامه داد: کانون تخصصی مهدویت در تیر 90 راه اندازی شده است و تاکنون برنامه های مختلفی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت در سطح مرکز استان انجام داده است.


وی با بیان اینکه دعوت از اساتید برجسته کشوری در هرفصل در دستور کار این کانون قرار دارد، گفت: تاکنون اساتید برجسته کشوری از جمله "حجت الاسلام مطهری، حجت الاسلام دهشت، ..." در این کانون حضور پیدا کرده و در زمینه های مختلف امامت و ولایت، پرسش و پاسخ های مهدویت و... به ایراد سخنرانی پرداخته اند.


وی از همکاری کانون تخصصی مهدویت بیرجند با ستاد سایبری مهدویت خبر داد و تصریح کرد: کتابخانه تخصصی مهدویت با 400 جلد کتاب تخصصی در کنار کتابخانه کانون با 5 هزار جلد کتاب در اختیار اعضای کانون قرار دارد.


وریدی از تشکیل کلاسهای تخصصی "شناخت عرفان های نوظهور" در این کانون خبر داد و افزود: این کلاسها با حضور اساتید برجسته از جمله حجت الاسلام دهشت برگزار شده است.


وی به آموزش غیرحضوری اعضای کانون در ایام محرم و صفر پیرامون مهدویت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کارتهای دعوتی با عنوان "پاسخ به شبهات دینی و موعود شناسی" از سوی این کانون طراحی و در بین جوانان توزیع شده است تا در قالب کارگاههای پرسش و پاسخ به سوالات جوانان که در این کارتها درج شده است، پاسخ داده شود.


وی به اهدای کتاب شرح زیارت آل یاسین به افرادی که بیشترین حضور را در مباحث و کلاسهای مرتبط با مهدویت داشته باشند خبر داد و گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا و اهدای بسته های فرهنگی به آنان با مشارکت بسیج مکتب نرجس در دستور کار این نهاد قرار دارد.


مدیر کانون تخصصی مهدویت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اعضای شورای کانون 14 نفر بوده و همچنین 14 نفر دیگر کادر اجرایی کانون را برعهده دارند.


پایان پیام/

کد خبر 302511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عضوکانون IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    انصافا اين کانون فعاله در بيرجندو برنامههاش عالي