احیای بازی های بومی محلی در کانون فرهنگی هنری روستای مشوکی

خبرگزاری شبستان: کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) روستای مشوکی در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی بازی های بومی محلی این شهرستان را بار دیگر زنده کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) روستای مشوکی شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: دال پلان، هفت سنگ و طناب کشی سه ورزشی است که در دستور تیم ورزشی این کانون قرار گرفته است.


حسین خسروی با اشاره به کسب رتبه های مختلف تیم ورزشی کانون در مسابقات بومی محلی شهرستان سربیشه، گفت: تیم "دال پلان" بانوان و آقایان توانسته است در مسابقات بخش و شهرستان رتبه های اول را به خود اختصاص دهند.


وی با تاکید بر اینکه استقبال جوانان از ورزش های بومی و محلی بسیار خوب است، افزود: سرمایه گذاری بیشتر کانون در رشته های ورزشی بیشتر متمرکز بر ورزش های بومی محلی است.


مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) روستای مشوکی خاطرنشان کرد: بخش اعظم اجرای برنامه های فرهنگی هنری روستا بر عهده کانون است.


به گفته وی، علی رغم اینکه تاکنون هیچ نهادی به جز دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه های مختلف؛ این کانون را همراهی نکرده است اما درب کانون همیشه بر روی همه اعضا و مردم روستا باز بوده و است.


وی با اشاره به اینکه این کانون در سال 88 راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر گروه سرود کانون فرهنگی هنری روستای مشوکی در دو بخش "خواهران و برادران" فعال است و در تمامی مناسبت ها به اجرای سرود می پردازد.


خسروی از وجود 2هزار و 500 جلد کتاب در کتابخانه کانون خبر داد و ادامه داد: این کتابخانه در حال حاضر 120 عضو ثابت دارد و بیشترین کتب آن در زمینه تاریخ است.


وی با تاکید بر نیاز مبرم کانون به کتاب های کمک درسی، افزود: وجود کتب کمک درسی و داستان های آموزنده در کتابخانه ها کانون؛ استقبال جوانان و نوجوانان از کانون و کتابخانه چندین برابر می کند.


مدیرکانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) مشکوکی با اشاره به امکانات موجود در کانون، گفت: در حال حاضر این کانون تنها مجهز به میز و قفسه کتابخانه ای است و از داشتن رایانه، فکس، پرینتر و دوربین محروم است.


وی به کمبود سرانه اختصاص یافته به کانون های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: با کمک های مردم برنامه های فرهنگی و هنری روستا اجرا می شود و اعتبارات اختصاص یافته به کانون به منظور خرید تجهیزات اختصاص می یابد.


پایان پیام/
 

کد خبر 319013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha