262هزار صلوات در شوشتر ختم شد

مسئول هماهنگی این حرکت مردمی شوشتر، گفت: طبق برنامه هفتگی در شهرستان شوشتر بیش از262 هزار صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) ختم شده است.

رسول خانی‌زاده، مسئول هماهنگی این حرکت مردمی شوشتر، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: در شهرستان شوشتر بیش از262 هزار صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) ختم شده است که این آمار تنها افرادی هستند که برای این امر مبارک در مقام صاحب الزمان(عج) شوشتر ثبت نام کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته تعداد صلوات‌های بسیار زیادی برای این امر مبارک ختم شده است، افزود: برای سلامتی امام زمان(عج) بیش از چهار ماه است که ختم صلوات در مقام صاحب الزمان(عج) انجام می‌شود و متقاضاین می‌توانند در این امر مبارک ثبت نام کنند.

 

خانی‌زاده، با اشاره به نحوه ثبت نام در این حرکت مردمی و مبارک اظهار داشت: ثبت نام در این حرکت مذهبی هر سه شنبه شب در مقام صاحب الزمان(عج) انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به آمارهای ثبت شده در چهار ماه گذشته یادآور شد: در مدت چهار ماه گذشته در شهرستان شوشتر توسط این حرکت مردمی بیش از13 میلیون صلوات ختم شده که از نظر تداوم و تعداد در نوع خود در شهرستان و کشور بی‌نظیر است.

 

مسئول هماهنگی این حرکت مبارک در شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: این تعداد صلوات تنها آمار ثبت شده‌ای است که توسط شرکت کنندگان در این طرح ارائه شده و آمار واقعی بسیار بیشتر از این تعداد است.

 

لازم به ذکر است، قدمگاه صاحب الزمان(عج) در شمال شرقی شهر شوشتر در انتهای بزرگراه بین‌الحرمین قرار دارد، بر اساس سنگ نبشته‌ای که در بنای قبلی قدمگاه به دست آمده و دارای اشعاری با ماده تاریخ است، بنای اولیه به وسیله درویش کریم نامی در دوره سلطنت شاه صفی (1047ه‍.ق) ساخته شده است.

 

در اوایل قرن 14ه‍ مرحوم ملا حسین طبیب شوشتری ساختمانهای دیگری برآن افزود و در سال 1355 شمسی بوسیله هیأت امنا بازسازی کلی شده و معمار آن حاج محمود معماریان بوده است، مالکیت بنا وقفی و در تولیت اداره اوقاف شهرستان است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 28357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha