مهجوریت درعمل به قرآن مشکل جوامع کنونی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون تخصصی قرآن مازندران، مهجوریت درعمل به قرآن را مشکل جوامع کنونی دانست.

عبدالصمد توکلی، مدیر کانون تخصصی قرآن مازندران، امروز(29 مرداد) به خبرنگار شبستان گفت: اکنون وظیفه اصلی همه فعالان قرآنی تبلیغ و ترویج آموزهای قرآنی و دینی در جامعه است؛ چرا که قرآن در میان مردم در مهجوریت به سر می‌برد.


وی، قرآن را محور و اساس تبلیغ دانست و اظهار کرد: اساس ارشاد و تبلیغ مردم به دین مبین اسلام به واسطه قرآن و آیات نورانی آن امکان‌پذیر خواهد بود.


توکلی با بیان این‌که «محور ارشاد مردم به دین قرآن است» تصریح کرد: کسانی که از سوی خداوند توفیق تلاوت و حفظ قرآن را پیدا کرده‌اند باید زکات این ثروت را در راستای ترویج قرآن کریم در بین مردم ادا کنند.


مدیر کانون تخصصی قرآن مازندران خاطرنشان کرد: کسانی که توفیق تلاوت و حفظ قرآن به آنها عطا شده باید نور قرآن را در دل دیگران روشن کنند و این وظیفه سنگین بر دوش همه جامعه قرآنی نهاده نشده است.


وی صبر و تحمل را لازمه تبلیغ آیات قرآن عنوان کرد و افزود: در راه ترویج و گسترش قرآن و دین مبین اسلام مشکلات و سختی‌هایی وجود دارد که باید به واسطه صبر و سعه صدر این معضلات را برطرف کرد.


توکلی با تاکید بر اینکه «جامعه قرآنی پرچم‌داران تبلیغ قرآن هستند» تصریح کرد: اکنون وظیفه اصلی همه فعالان قرآنی تبلیغ و ترویج آموزهای قرآنی و دینی در جامعه است؛ چراکه قرآن در میان مردم در مهجوریت به سر می‌برد.


وی با بیان اینکه «عمل به آیات قرآن از تلاوت آن بالاتر و مهم‌تر است» اظهار کرد: اگر آیات قرآن به زیبایی هر چه تمام قرائت و حفظ شود اما در عمل آن بی بهره باشیم به یقیین هیچ تاثیری در جامعه و اطرافیان ما نخواهد گذاشت.


مدیر کانون تخصصی قرآن مازندران، تربیت نفس قرآنی را لازمه اثرگذاری آیات در دل‌ها دانست و تصریح کرد: اگر نفس وجودی هر انسان در محضر قرآن تربیت شود به یقین آثار و برکات تلاوت و حفظ قرآن او در جامعه نیز اثرگذار خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه «قرآن منبع نورانیت و صفا است» خاطرنشان کرد: در هر کجا از این کره خاکی سخن و کلام قرآن در میان باشد به طور قطع نورانیت و صفا شعاع فراوانی از محیط را در بر خواهد گرفت و این از نشانه‌های بارز عظمت قرآن است.


توکلی، حاملان قرآن را منبعی از انوار الهی توصیف کرد و گفت: هر کسی که در سینه خود آیات قرآن را قرار داده باشد نورانیت در وجود او موج خواهد زد و انوار نورانی او اطراف خود را نیز در بر خواهد گرفت.


مدیر کانون تخصصی قرآن مازندران یادآور شد: طرح قرآنی 1447 با استقبال خوب کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران روبرو شد که در این طرح جزء 29 قرآن حفظ می شود.


پایان پیام/

کد خبر 284054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha