تلاش40 هزار نفر اعضای کانون مساجد اردبیل در راه عمران معنوی مساجد

کارشناس قرآن وعترت دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل گفت: 40هزار نفر اعضای کانون مساجد استان اردبیل درقالب 380کانون فرهنگی،هنری در راه عمران معنوی مساجد تلاش می کنند.

حجت الاسلام طاهر عزت خواه کارشناس قرآن و عترت دبیرخانه کانون های فرهنگی،هنری مساجد استان اردبیل پیش از ظهر امروز(30مرداد) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل که به مناسبت هفته جهانی مساجد انجام شد با بیان این مطلب که رهبران الهی مساجد را اصلی ترین پایگاه برای آموزش قوانین الهی و رسیدگی به امورات مختلف قرار می دادند. اظهار داشت: در راستای ارتقای عمران معنوی مساجد و جذب حداکثری جوانان به این اماکن مقدس 40هزار نفر اعضای کانون مساجد استان اردبیل درقالب 380کانون فرهنگی،هنری تلاش می کنند.


وی از مساجد به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی در حوزه دین یاد کرد و افزود: کانون های فرهنگی،هنری مساجد اردبیل برای نهایت بهره برداری از پتانسیل مساجد استان اقدام به راه اندازی 230باب کتابخانه به ویژه در مساجد مناطق مرزی و روستای کرده است.


حجت الاسلام عزت خواه از فعالیت 20کانون تخصصی فرهنگی،هنری در زمینه های IT، ایثارو شهادت، هنرهای تجسمی، مهدویت، قرآن و نماز، سلامت و عترت در راستای عمران معنوی مساجد استان اردبیل خبر داد و گفت: 22مرکز قرآنی با نام خانه نور نیز به همت کانون های فرهنگی،هنری مساجد استان فعال است.


مسجد کانون ایمان،تقوا و مرکز تبلور خشوع و بندگی در برابر خداوند متعال است.


کارشناس قرآن و عترت دبیرخانه کانون های فرهنگی،هنری مساجد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را کانون ایمان،تقوا و مرکز تبلور خشوع و بندگی در برابر خداوند متعال دانست و بیان داشت: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه اجتماعی مسلمان است که در طول تاریخ تمامی شهر ها و مراکز مهم آن در اطراف مسجد ساخته می شد.


وی ادامه داد: به دلیل نقش بی بدیل و سازنده ای که مساجد از صدر اسلام ایفا کرده اند دشمنان برای ضربه زدن به این دین الهی همیشه به دنبال تخریب و جلوگیری از ساخت مساجد بوده اند.


حجت الاسلام عزت خواه آگاهی‌بخشی به مسلمانان، حفظ و تقویت هویت و وحدت اسلامی جهان اسلام و پرورش نیروه های جان برکف و آماده جهاد و شهادت در راه دین اسلام را از مهمترین کارکردهای مساجد دانست و گفت: احیای همه این کارکردهای حیاتی همت همگانی مردم و مسئولان را می طلبد.


پایان پیام/

کد خبر 284641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha