نرخ باسوادی گیلان 5/97 درصد است

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نرخ باسوادی گیلان 5/97 درصد است، گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در دوره‌های نهضت سواد آموزی گیلان تا پایان دی ماه امسال است.

محمد امیری، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اعلام کرد: در سال91، 25 هزار و 750 سواد آموز تحت پوشش نهضت سواد آموزی استان قرار گرفتند.


وی افزود: از این میزان 12 هزار نفر بی‌سواد مطلق، 9 هزار نفر در دوره تکمیلی سواد و چهار هزار و 800 نفر دوره انتقالی( معادل 6 ابتدائی) بودند.


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم در سال92، 20 تا 24 هزار نفر تحت پوشش نهضت سواد آموزی گیلان قرار گیرند، افزود: در سال جاری تاکنون سه هزار و 600 نفر تحت پوشش تهضت سواد آموزی استان قرار گرفته‎اند.


وی با بیان اینکه نرخ باسوادی گیلان 5/97 درصد است، خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 نفر از این تعداد بی‌سواد مطلق و یک هزار و 100 نفر در دوره تکمیلی سواد هستند.


امیری همچنین اعلام کرد: مهلت ثبت نام برای شرکت در دوره‌های نهضت سواد آموزی گیلان تا پایان دی ماه امسال است.


وی در ادامه افزود: در سرشماری سال 90 تعداد بی‌سوادان گیلان 75 هزار نفر اعلام شد که 30 هزار و 123 نفر از این تعداد به عنوان بی‌سواد، اثبات شده‌اند.


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ملزم شدن همه دستگاه‌ها برای همکاری در ریشه کنی بی‌سوادی طبق مصوبه 14/8/90 هیئت دولت، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادها می‌توانند در چهار زمینه شناسایی و جذب بی‌سواد، آموزش سوادآموز، ایجاد زمینه‌های به کارگیری و اجرای برنامه‌های انگیزشی با نهضت سوادآموزی همکاری کنند.


پایان پیام/

کد خبر 284832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha