ازدواج موقت موجب آرامش وجدانی و مدیریت غریزه جنسی  جوانان می شود

متخصص علوم رفتاری با بیان اینکه ازدواج موقت موجب آرمش وجدانی و ایجاد رابطه ارزشی می شود گفت:برای ساماندهی و مدیریت غریزه جنسی جوانان مجرد و بیوه‌های جوان تنها ابزار مهار آسیب‌های اجتماعی جنسی ازدواج موقت است.

مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری  شبستان درباره ازدواج موقت و ضرورت ازدواج گفت: ازدواج قوی‌ترین شکل پیوند انسان‌ها است چرا که با ازدواج زن و مرد به عنوان دو نیمه انسان به سوی تکامل حرکت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ازدواج موقت دو گروه مخالف دارد افزود: یک گروه از مخالفان ازدواج موقت  فمنیست‌ها هستند که در ظاهر مخالف ازدواج موقت هستند و گروه دیگر برای عقب‌نماندن از قافله روشنفکری به ازدواج موقت حمله می‌کنند.

ترویج  ازدواج موقت با قواعد منطقی

ابهری با تأکید بر اینکه ازدواج موقت اگر بر روی اصول یا قواعد منطقی شکل گیرد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، گفت: ازدواج موقت بهترین راهکار برای جلوگیری از خودفروشی و متلاشی‌شدن خانواده‌ها است.

 

وی با بیان اینکه با گسترش ازدواج موقت خانواده‌ها به سوی متلاشی‌شدن پیش نمی‌روند، تصریح کرد: ازدواج موقت از رفتارهای جنسی، تن‌فروشی، بردگی جنسی، انحرافات جنسی جلوگیری می‌کند.

 

ازدواج موقت باید مختصص جوانان مجرد باشد

ابهری با بیان اینکه ازدواج موقت باید مختص جوانان مجرد و افرادی که مشکلات جدی جنسی دارند، باشد، تصریح کرد: خیلی از مخالفت‌ها با ازدواج موقت به دلیل متلاشی‌شدن خانواده‌ها و تنوع‌طلبی افراد متأهل است اما با این استنباط نمی‌توان جلوی ازدواج موقت را گرفت چرا که فردی که تنوع‌طلب باشد چه با ازدواج موقت و چه از راه دیگر به راه خود ادامه می‌دهد و بنیان خانواده خود را از هم می پاشد.

 

این آسیب‌شناس با بیان اینکه ازدواج موقت تهدیدی برای روابط زناشویی نیست، خاطرنشان کرد: ازدواج موقت به این دلیل توصیه می‌شود که یک آرامش وجدانی و  یک رابطه ارزشی  به وجود می آورد و همچنین فرزندی که به وجود می‌آید، تکلیف‌اش روشن است.

 

ابهری خاطرنشان کرد: برای ساماندهی و مدیریت غریزه جنسی جوانان مجرد و بیوه‌های جوان تنها ابزار مهار آسیب‌های اجتماعی جنسی ازدواج موقت است و همچنین ازدواج موقت خیلی وقت‌ها عامل ازدواج دایم می‌شود.

 

ازدواج موقت دختران درست نیست

وی با تأکید بر اینکه با ازدواج موقت دختران مخالف هستم، خاطرنشان کرد: اما در مورد پسران ازدواج موقت ایرادی ندارد چرا که همه خانواده‌ها نمی‌توانند تمام شرایط ازدواج دایم را برای فرزندشان تأمین کند و برای جلوگیری از منحرف‌شدن فرزندشان ازدواج موقت بهترین راه است و ازدواج با بیوه‌های جوان یک چهارچوب منطقی و قانونی به نظر می رسد.

 

ازدواج موقت راه حل پیشگیری از انحرافات جنسی

وی افزود: اکنون سن طلاق بین 15 تا 25 است که 70 درصد را دربر گرفته و اگر دیدگاه‌های غلط نسبت به ازدواج موقت برطرف شود بهترین راه برای جلوگیری از انحرافات جنسی ازدواج موقت است.

 

ابهری ادامه داد: ازدواج موقت عامل قانون‌مند کنترل جنسی است و موجب می‌شود که آسیب های اجتماعی همچون  آزار جنسی، دزدیدن دختران به دلیل غرایز جنسی کمتر شود.

 

این آسیب‌شناس خاطرنشان کرد: اکنون که سن ازدواج بالا رفته و در خیابان‌ها شاهد وضعیت پوششی  تحریک‌کننده هستیم اگر ازدواج موقت ترویج پیدا نکند موجب انحراف جنسی، افزایش هم‌جنس‌گرایی و  خودارضایی می‌شود؛ در مقابل این عوامل ازدواج موقت بهترین راه‌حل است.

 

وی با بیان اینکه طلاق خود به خود آسیب‌زا است، اظهار کرد:  زمان ازدواج موقت را دو طرف تعیین می‌کنند و شاید هیچ رابطه عاطفی به وجود نیاید اما هیچ عیبی از نظر آسیب‌شناسی وجود ندارد که رابطه عاطفی به وجود آید و به ازدواج دایم ختم شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 285674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha