برزیل دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

بین الملل: نمایندگان آمریکا نسبت به تصمیم رئیس جمهوری برزیل در به رسمیت شناختن دولت فلسطین در مرزهای 1967 انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 1967 از سوی «لوییز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری برزیل، نمایندگان آمریکایی از جمله الینا راس- لهتینن یکی از نمایندگان جمهوریخواه و رئیس جدید کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان به شدت نسبت به این تصمیم برزیل انتقاد کرد و این تصمیم را تاسف بار دانست.

لهتنین دراین باره گفت: این تصمیم برزیل، به صلح و امنیت خاورمیانه ضربه وارد می کند.

این نماینده جمهوریخواه که از ژانویه ریاست این کمیسیون را برعهده خواهد گرفت، افزود: «کشورهای مسئول» پیش از اینکه دست به این اقدام بزنند، باید از فلسطین بخواهند که به پای میز مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی برگردد و موجودیت دولت یهودی را به رسمیت بشناسد.

درهمین حال، الیوت انگل، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان امریکا در این باره گفت: این تصمیم برزیل، یکی دیگر از انحراف در سیاست امور خارجه این کشور که زمان ریاست داسیلوا رخ داده است، به شمار می آید.
انگل ادامه داد: برزیل می خواهد خودش را به عنوان یک صدای قابل اعتماد در جهان نشان دهد، اما در این تصمیم اشتباه کرده است.

داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل روز جمعه(12 آذر) در نامه ای که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رام الله اعلام کرد: برزیل، کشور مستقل فلسطینی را در مرزهای سال 1967به رسمیت می شناسد.
این نامه در پی درخواست شخصی 24 نوامبر محمود عباس از رئیس جمهوری برزیل منتشر شده است.
در این نامه است که برزیل، درخواست عباس را عادلانه، منطبق با اصولی دانسته است که برزیل از آن در مسئله فلسطین حمایت می کند. به همین دلیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 را به رسمیت می شناسد.
بنابر گزارش فلسطین الیوم، داسیلوا در این نامه از آرزوی مشروع ملت فلسطین برای داشتن دولتی یکپارچه، امن، مطمئن، دمکرات، داشتن اقتصادی برای زندگی و زندگی مسالمت آمیز در کنار اسرائیلی ها حمایت کرد.
لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، در تاریخ اول ژانویه سال 2011، رسما پست ریاست جمهوری برزیل را به خانم دیلما روسف (62 ساله) ملقب به بانوی آهنین واگذار خواهد کرد.
پایان پیام/

کد خبر 2859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha