شکوفایی و رشد خلاقیت در هنرمندان مهم ترین دستاورد جشنواره های رضوی است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه برگزاری جشنواره ‌های رضوی را فرصتی برای بروز خلاقیت هنرمندان دانست و تصریح کرد: شکوفایی و رشد خلاقیت در هنرمندان مهم ترین دستاورد جشنواره های رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به منظور ساماندهی جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی و برگزاری هر چه بهتر این جشنواره ها در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده، صبح امروز(4شهریور) جلسه ستاد جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در ابتدای این جلسه ضمن عرض تبریک هفته دولت و دهه کرامت، گفت:به لطف اهل بیت و کرامت ویژه هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی چند سالی است در ایران اسلامی و استان برگزار می شود.

 

آزاد خردمند افزود: از این رهگذر برکات زیادی نصیب ایرانیان شده است و این امام رئوف به عنوان ولی نعمت ما ایرانیان حق بزرگی در ورود اسلام راستین و تشیع به ایران دارد.

 

وی بیان داشت: هر نوع فعالیت فرهنگی و هنری که به نام اهل بیت(ع) برگزار شود، تاثیر مثبت و به سزایی در افکار عمومی جامعه دارد.

 

این مسئول فرهنگی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه از ویژگی های هنر، لطافت، ظرافت و تاثیرگذاری موجود در آن است، اظهار داشت: این ویژگی ها موجب انتقال راحت تر، زودتر و بهتر مفاهیم و محتوا به مخاطب می شود.

 

وی در ادامه به نقشه راه ولایت اشاره و اظهار داشت: دوندگان مسیر راه ولایت همه ساله از مرز شلمچه تا سرزمین طوس را پیاده طی طریق می کنند که خوشبختانه قسمتی از این مسیر در استان و شهرستان کهگیلویه قرار دارد و همه ساله دوندگان جاده ولایت با استقبال و بدرقه مردم مهمان نواز استان این مسیر را طی می کنند.

 

خردمند در ادامه به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده اشاره کرد و گفت:سومین جشنواره خوشنویسی رضوی امسال نیز چون سالهای گذشته به میزبانی شهرستان کهگیلویه با حضور هنرمندان خوشنویس سراسر استان برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: جشنواره پوسترسازی و هنرهای تجسمی با موضوع حجاب و عفاف رضوی نیز در شهرستان چرام با حضور هنرمندان سراسر استان برگزار می شود که باید با برنامه ریزی صحیح جشنواره ای درخور نام امام رضا(ع) برگزار کنیم.

 

گفتنی است در این نشست مقرر شد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده در دهه کرامت (از میلادحضرت معصومه تا میلاد امام رضا) برنامه های ویژه این ایام را اجرا کنند.


پایان پیام/

کد خبر 286155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha