فعالیت 200 مدرسه قرآن کریم در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از فعالیت 200 مدرسه قرآن کریم در استان مرکزی خبر داد.

سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش طی دو دولت گذشته گفت: قبل از فعالیت دولت نهم 25 مدرسه قرآن در استان مرکزی فعالیت داشتند که امروز این تعداد به 200 مدرسه رسیده است.

 

وی ایجاد چهار مدرسه جوار حوزه، پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی از 99 و شش دهم درصد به 99 و هشت دهم درصد، افزایش میانگین ساعات آموزش معلمان ضمن خدمت از 50 ساعت به 112 ساعت و استخدام سه هزار نفر را از دیگر این اقدامات دانست.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ایجاد 360 مدرسه هوشمند با 650 کلاس، ایجاد200 مدرسه مروج سلامت، افزایش 16 و سه دهم درصدی قبولی دانش آموزان در آزمون های سراسری، افزایش تعداد معلمان پژوهنده از 196 نفر به یک هزار و 550 نفرایجاد 530 مدرسه جدید و کسب 31 عنوان اول تا سوم در سطح ملی را از دیگر توفیقات این نهاد در هشت سال گذشته دانست.


وی اضافه کرد: ایجاد هشت آموزشگاه راهنمایی حرفه ای و متوسطه، هفت مرکز اوتیسم و هفت مرکز اختلالات یادگیری برای دانش آموزان استثنایی، کاهش میزان رسیدگی به شکایات از 25 روز به 15 روز، افزایش تعداد پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان از 147 پایگاه به 285 پایگاه و افزایش بهره مندی دانش آموزان از برنامه های هنری و فرهنگی، بخشی از توفیقات این نهاد در سال هشت سال گذشته بوده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه آموزش و پرورش از نهادهای بسیار موثر در توسعه کشور است، ادامه داد: امید است دولت یازدهم نیز تدابیر لازم برای گسترش فعالیت های آموزش و پرورش را بیش از پیش فراهم سازد.
 

پایان پیام/

کد خبر 286710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha