اپرای عروسکی "عاشورا" در تالار فردوسی روی صحنه می رود

پس از ثبت جهانی تعزیه در یونسکو به عنوان میراث معنوی و فرهنگی، اپرای عروسکی" عاشورا "که گونه ای معاصر سازی شده از تعزیه است بار دیگر در تالار فردوسی روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،اپرای عروسکی "عاشورا" نوشته وکار بهروز غریب پور به عنوان گونه معاصر سازی شده تعزیه ، همزمان با ایام محرم در تالار فردوسی روی صحنه می رود.


این اثر پیش از این نیز در تهران وایتالیا اجرا شده بود که با استقبال تماشاگران مواجه شد ؛ اکنون قرار است در قالب رپرتوار چهار اپرای عروسکی بهروز غریب پور وبه عنوان سومین اپرای ساخته شده توسط گروه تئاتر آران از روز یکشنبه 21 آذر در تالار فردوسی روی صحنه رود.


همچنین این نمایش که ریشه در فرهنگ ایران زمین دارد، قرار است در سپتامبر 2011 ( تابستان سال 1390) نیز در فرانسه اجرا شود.


به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل بنیاد رودکی، در اجرای این اثر هنرمندانی چون علی پاکدست و مریم اقبالی عنوان دستیاران کارگردان وغزل اسکندر نژاد، علی ابوالخیریان، محسن ایمان خدایی، افسانه زمانی، مونا کیانی فر، مرجان احمدی، مرضیه سومشقی، سلما محسنی، نسیم امیر خسرو، همایون صلاحی ، مریم مجیدی ، کاملیا نوحی، نگار میر فخرایی و... به عنوان بازی دهندگان عروسک ها درکنار دیگر عوامل، بهروز غریب پور را یاری می دهند.


اپرای عروسکی "عاشورا" اجرای خود را از روز یکشنبه 21 آذر ( ساعت 19) در تالار فردوسی آغاز می کند وعلاقمندان می توانند برای تهیه بلیط به گیشه تالار وحدت مراجعه کنند.

 

کد خبر 2873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha