به کارگیری همه ظرفیت‌های استان لرستان برای برگزاری اجلاس نماز

خبگزاری شبستان:استاندار لرستان با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان برای برگزاری اجلاس نماز به‌کار گرفته شده، افزود: 1600 اثر به دبیرخانه اجلاس رسید که آمار مقالات افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان لرستان دکتر حبیب‌الله ده‌مرده، استاندار لرستان در ابتدای بیست و دومین اجلاس سراسری نماز صبح امروز 13 شهریور ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری این اجلاس در استان گفت: در زمان اعلام فراخوان بیش از 1600 اثر به دبیرخانه اجلاس رسید که خوشبختانه آمار مقالات رسیده نسبت به بیست و یکمین اجلاس افزایش دو برابری داشته است.

 

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان برای برگزاری این اجلاس پربرکت به کار گرفته شده است، تصریح کرد: استان لرستان همواره در بحث دفاع از ارزش‌های اسلامی پیشگام بوده است که تقدیم 23 هزار شهید، جانباز و آزاده گواه این مطلب است.

 

ده‌مرده افزود: وجود 25 مرکز علمی و 80 هزار دانشجو در این استان نشان از رشد علمی و شکوفایی لرستان در بحث علم و فناوری دارد.

 

وی همچنین به وجود منابع و معادن مختلف طبیعی اشاره کرد و افزود: این استان از لحاظ صادرات دارویی جزء استان‌های برتر کشور است به طوری که 50 درصد صادرات دارویی کشور مربوط به لرستان است.

 

وی همچنین از تصویب سند آمایش علمی استان لرستان در سال 91 خبر داد و افزود: 11 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی صرف زیرساخت‌ها و کارهای بزرگ شده است که از جمله آن می‌توان به ساخت 19 سطح در استان اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه استان لرستان بعد از استان‌های شمالی پرباران‌ترین استان آبی کشور است، اضافه کرد: بلندترین سد جهان به نام سد بختیاری در این استان وجود دارد.

 

استاندار لرستان در ادامه از ظرفیت‌های خوب این استان در بحث منابع گاز و انرژی یاد کرد و گفت: در سال 90، 10 مرکز آموزش عالی در این استان شروع به فعالیت کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان‌اش گفت: استان لرستان جزء معدود استان‌هایی است که در تمام شهرستان‌ها مصلی و حوزه علمیه دارد و این موضوع جای بسی خوشحالی است که به حوزه مسجد و نماز در این استان توجه ویژه شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 288998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha