لزوم اتحاد میان مردم و دولت در حوزه مسجدسازی

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان تبلیغات اسلامی تهران نهضت مسجدسازی را با اتحاد مردم و دولت امکانپذیر دانست و گفت: بار نگهداشت و ساخت مساجد بر دوش مردم بوده است ولی این به معنای آن نیست که دولت دخالتی نداشته باشد.

حجت الاسلام نصیر نیک نژاد، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در رابطه با محورهای پیام مقام معظم رهبری به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزای شبستان گفت: مقام معظم رهبری در این پیام بیشتر تاکید بر بحث عمران فیزیکی مساجد داشتند ضمن اینکه به مباحث فرهنگی و فرهنگسازی مساجد هم اشاره ای داشته اند.

 

وی رفع دغدغه های رهبری را در دو بعد معرفی کرد و گفت: یک بعد مسئله توجه به رفع کمبودهای مساجد، مربوط به مردم می شود که باید گفت مردم در این زمینه همت خود را به کار بسته و همین تعداد مساجد هم که در کشور ایجاد شده، توسط مردم ساخته شده است.

 

حجت الاسلام نیک نژاد بعد دیگر این مسئله را  مربوط به مسئولین دانست و تصریح کرد: در پیوست فرهنگی که رهبری ابلاغ فرمودند یکی از مباحث جدی در پیوست فرهنگی، بحث پروژه ها، طرح ها و مباحث مربوط  به مسجد و جایگاه مسجد است ولی در حال حاضر در شهر ها و شهرک ها به ساخت مسجد آن طور که باید توجه نمی شود.

 

وی ادامه داد: توجه به زیر ساخت ها، ایجاد پارک در این شهرکها و حتی ایجاد فضایی برای آموزش همواره مورد توجه بوده است ولی به بحث ایجاد و ساخت مسجد توجه صورت نمی گیرد که باید مسئولین در این زمینه نیز برنامه ریزی هایی داشته باشند زیرا که مساجد یکی از مراکزی است که مردم به آن نیاز جدی دارند.

 

حجت الاسلام نیک نژاد با اشاره به لزوم اهتمام دولت در زمینه ساخت مسجد بیان کرد: همواره بار سنگین نگهداشت و ساخت مساجد بر دوش مردم بوده است ولی این نباید به معنای آن باشد که دولتمردان در این زمینه دخالتی نداشته باشند زیرا که در این شرایط امکان رفع مشکلات فراهم نمی شود.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران بر لزوم اتحاد میان مردم و دولت در توجه به بحث مسجدسازی تاکید کرد و گفت: الزامات و نیازمندی های فرهنگی مسجد هم امری است که نیازمند حمایت های جدی است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 289257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha