زاویه را دوست داشته و دارم/هر جا لازم باشد کمک می کنم

خبرگزاری شبستان: حدود 80 برنامه زاویه را تهیه کردم و در سری سوم قراردادم به پایان رسید؛ زاویه را به شدت دوست داشتم و دارم هر جا نیاز باشد کمک می کنم.

خبرگزاری شبستان،‌ علیرضا حائری که 31 سال در صدا و سیما به کار برنامه سازی مشغول است، از تهیه کنندگی برنامه زاویه شبکه چهار پس از گذشت بیش از دو سال از پخش آن خداحافظی کرد. زاویه اولین و اثرگذارترین برنامه تلویزیون است که به طور مبنایی به علوم انسانی می پردازد. این برنامه با گزارش های جسورانه و مناظره های چالشی که از اردیبهشت سال 90 هر چهارشنبه روی آنتن شبکه چهار می رود بیننده هایی خاص و ثابت قدم دارد. درپی این خداحافظی گفتگویی را با وی انجام داده ایم که از نظرتان می گذرد:


جناب حائری،‌ علت ترک زاویه چیست؟ آیا جریان برکناری بود؟
 

بحث برکناری نیست. حدود 80 برنامه زاویه را تهیه کردم و در سری سوم قراردادم به پایان رسید و اکنون تهیه کننده تازه نفس دیگری که او هم توانا هستند کار را ادامه می دهد.


چرا قرارداد سری چهارم منعقد نشد؟

مدتی است مشغله های دیگری از جمله ساخت مستندهای طبیعت گردی پر هیجان و جوان پسند بخشی از وقتم را به خود اختصاص داده و با وزارت ارشاد مذاکراتی داشته ام که با حمایت آنها مستندها تولید و از شبکه نمایش خانگی پخش شود.
صدا و سیما بزرگترین سفارش دهنده محصولات فرهنگی در کشور ما است و همیشه موتور قدرتمند چرخش مالی در این زمینه بوده و هست. اما من قبلا هم با بخش خصوصی کار کرده ام. آنجا ادبیات و ساز و کار دیگری حاکم است. با مشتری به صورت مستقیم تری طرف هستیم و اگر کار تو را بپسندد و بهره ببرد ، تو هم بیشتر منتفع می شوی و احساس بهتر ی داری.


پس از ترک زوایه آنهم بعد از گذشت نزدیک به سه سال چه احساسی دارید؟
 زاویه را به شدت دوست داشتم و دارم. به شبکه چهار هم اعلام کرده ام که به هر شکل اگر نیاز به همکاری من احساس شد کمک می کنم. من در صدا و سیما درس خوانده و تجربه اندوخته ام و به نوعی خانه من است. اگر چرخی هم در خیابان بزنم بالاخره به خانه باز می گردم.
شایان ذکر است، مجله علوم انسانی زاویه تنها برنامه‌ ای محسوب می شود که به صورت تخصصی مباحث متعدد در حوزه های مختلف علوم انسانی را در قالب مناظره به مخاطب معرفی کرد. 

پایان پیام/

کد خبر 289289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha