سیره و زندگی امامزادگان بستری برای رشد و تعالی انسان است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: بررسی سیره و منش زندگی امامزادگان بستری مناسب برای رشد و تعالی انسان است.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برنامه های متنوعی را برای این دهه در نظر گرفته است که با حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

وی بر گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای این امر است که مسوولان فرهنگی می توانند با برگزاری برنامه های متنوع در راستای ترویج فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام عباسیان گفت:  هدف از برگزاری این برنامه های ترویج وگسترش فضائل ومناقب اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی آحاد جامعه، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ارتقاء معرفت نسبت به شأن ومنزلت امامزادگان درراستای تقویت بصیرت ولایی در سطح جامعه و آشنایی با سیره وتاریخ امامزادگان عظیم الشأن به عنوان فرزندان ائمه معصومین(ع)است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری بیش از 10 ویژه برنامه به مناسبت دهه کرامت در استان مرکزی خبر داد و اضافه کرد: برنامه های دهه کرامت از تولد حضرت فاطمه معصومه (س) یکم ذی القعده تا یازدهم این ماه تولد حضرت امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: روز پنجم ذی القعده به عنوان روزملی تکریم وبزرگداشت امامزادگان، نامگذاری شده است که در این راستا تشکیل ستاددهه کرامت در اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی صورت گرفت و برنامه هایی از جمله، برگزاری اولین جشنواره شعر ارادت با موضوعات امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، شناخت ابعاد شخصیتی امامزاده محمد عابد(ع) به صورت بخش ویژه، حرکت کاروان خدام افتخاری بقاع متبرکه درسطح شهرستان اراک تحت عنوان کاروان ولادت عشق در روز ولادت حضرت امام رضا(ع) و آماده سازی وچاپ بروشور زندگی نامه وکرامات امامزادگان، از جمله برنامه های این اداره در دهه کرامت است.

 

این مقام مسوول اعزام خدام افتخاری آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع)مشهدمیقان-اراک در دهه کرامت به مشهد مقدس، برگزاری مراسمات فرهنگی،مذهبی درامامزادگان شاخص، تجلیل 3 نفر از مدیران مرکز فرهنگی، قرآنی بقاع متبرکه استان مرکزی، گلباران، عطرافشانی امامزادگان و برگزاری مراسم جشن قرآن آموزان دختر در امامزاده بی بی فاطمه صغری (س) آشتیان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) روز دختر از دیگر برنامه های این دهه است.

  

پایان پیام/

کد خبر 289382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha