قانون جامعی در مورد توسعه مساجد نداریم

خبرگزاری شبستان: موظف رستمی مشخص نبودن وظایف دستگاه های دخیل در امر مسجد را یکی از ضعف های موجود در این حوزه دانست و گفت: لازم است قانون جامعی از سوی مجلس در این زمینه تصویب شود.

 

محمدعلی موظف رستمی، کارشناس مسجد در رابطه با محورهای پیام مقام معظم رهبری به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: کمبود مسجد در شهرها، شهرک ها و روستاها یکی از دغدغه هایی است که از سوی مقام معظم رهبری در پیام هایشان به اجلاس سراسری نماز سال های گذشته بیان شد و در اجلاس امسال نیز مطرح شد.


وی عدم تصویب قانون جامع و کامل در مورد توسعه مساجد و مشخص نبودن وظایف دستگاهها و نهادهای دخیل در امر مسجد در رفع کمبودهایی که در زمینه مساجد احساس می شود را یکی از ضعف های موجود در این زمینه دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید قوانینی را که می تواند مسیری که دغدغه ها، چالش ها و آسیب های مربوط به کمبودها در زمینه مساجد را کمتر می کند را تصویب کند و منویات و خواسته های رهبری در این زمینه را برآورده کند.


این کارشناس مسجد خاطرنشان کرد: در ساخت مسکن در شهرک ها دستگاه هایی همچون شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان های مختلف باید نظرات و دیدگاه هایشان را ارایه دهند اما قانونی که دستگاه ها را موظف کند در کنار ساخت شهرک و مسکن و بر اساس تراکم جمعیت ساخت مسجد هم در دستور کار باشد، وجود ندارد.

موظف رستمی بر لزوم شکل گیری انقلابی در حوزه مسجدسازی تاکید کرد و گفت: این نیاز به تلاش بالا و عزمی جدی است که دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه با تنظیم قوانین و راحت سازی مباحث حقوقی مساجد دراین زمینه تلاش کنند.

 

رئیس گروه توسعه، تجهیز و پشتیبانی امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداری ها که خدمات عمومی در شهرها به مردم ارایه می دهند، باید بر اساس تصویب قوانینی موظف شوند در مساجد هم مانند پارک ها، مجتمع های فرهنگی و فرهنگسراها بر نظافت، تنظیف و بهداشت مسجد نظارت داشته باشند، زیرا که مسجد هم مکان عمومی است که عموم شهروندان از آن استفاده می کنند و مقام معظم رهبری در پیامشان به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در این زمینه هم تاکیداتی داشتند.

وی ارتباط امام جماعت با مامومین را یکی دیگر از محورهای مورد توجه رهبری در پیامشان به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز برشمرد و گفت: امام جماعت مسجد باید به عنوان امام محله و منطقه فعالیت داشته باشد و با مامومین ارتباطی خوبی برقرار کند تا زمینه ساز جذب و حضور دائم آنها در مسجد شود.


موظف رستمی ادامه داد: از طرف دیگر لازم است برای ائمه جماعات، آموزش های تخصصی در زمینه شیوه های آشنایی با مخاطب، ارتباط گیری، برخورد و تعامل با مخاطبان توسط حوزه های علمیه برگزار شود تا خلاهای موجود در این زمینه برطرف شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 289438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha