مدعیان دروغین و زاییده تفکر استعمار مانع شتاب در مسیر ظهور هستند

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) کرمانشاه بااشاره به اینکه استعمارگران درطول تاریخ با بهره گیری از انسان های ساده لوح سعی دارند مهدویت را زیر سوال ببرند، گفت: این آسیب ها آفت شتاب جامعه منتظر به سمت ظهور است.

بهروز همتی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، زیستن در جامعه ای که در آن آثاری از ظلم و فساد نباشد را از ویژگی های جامعه منتظر دانست و گفت: این جامعه آرمانی و مدینه فاضله آرزوی همه انسان های عدالت خواه در طول تاریخ است.
وی بااشاره به دیدگاه اهل بیت(ع) برای رسیدن به جامعه منتظر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمام انسان ها در انتظار آخرین ذخیره الهی هستند، کسی که خواهد آمد، به تمام وعده ها جامه عمل می پوشاند و جامعه ای به دور از فساد ایجاد خواهد کرد.
همتی جلوگیری از یاس و ناامیدی و ایجاد تحرک و پویایی را بزرگترین نعمت انتظار دانست و بیان داشت: ایجاد زمینه برای رسیدن به جامعه ای که خداوند متعال وعده داده است، با تلاش و تحرک در این راستا امکان پذیر است و باید گفت مبارزه با هرگونه ایستایی و تحجر نیز با تلاش و کوشش معنی پیدا می کند.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه بااشاره به مبارزه با منفی گرایی در مفهوم انتظار، اظهارداشت: لازم است در تمام ابعاد زندگی خود را برای زمینه سازی در جهت ظهور منجی آماده کنیم، در این راستا انسان منتظر که ایمان به ظهور و جامعه آرمانی دارد، هیچ وقت دچار یاس نمی شود.
وی ادامه داد: حرکت انسان منتظر رو به جلوست و عملش عمل به وظیفه ای است که خدا از او می پذیرد.
همتی بااشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: کسی که منتظر فرج حضرت حجت باشد، مانند کسی است که در رکاب رسول خدا(ص) جهاد کرده است، بنابراین انتظار در نگاه مکتب اهل بیت(ع) پویاست و همواره در تحرک و تلاش است.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه بااشاره به آسیب های مهدویت در طول تاریخ، گفت: استعمارگران در طول تاریخ با بهره گیری از انسان های ساده لوح سعی دارند مسئله ظهور و مهدویت را زیر سوال ببرند و بی منطق و ارزش جلوه دهند که ظهور مدعیان دروغین که زاییده تفکر استعمار انگلیس است، نخستین نتیجه آن است.
وی اظهارداشت: برای مقابله با این هجمه های بزرگ با روشنگری مراجع و همت حجت الاسلام قرائتی، مرکز تخصصی مهدویت تاسیس شد تا در راه مبارزه با این مدعیان گام بردارد.
همتی مقابله با تطبیق و وقت گذاری ظهور را یکی از مبارزات تاکید شده دانست و بیان داشت: در منابع روایی و حدیثی تاکید شده است که از تطبیق نشانه ها و شخصیت ها در امر ظهور جلوگیری شود؛ چراکه این یکی از روش های استعمار برای ناامید کردن مردم به ظهور ولی عصر(ع) است.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفت: این گونه آسیب ها حرکت جامعه را به سمت جلو می گیرد و از پویایی و تحرک جلوگیری می کند.


پایان پیام/

کد خبر 289886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha