هجمه های دشمنان به امامزادگان نشان دهنده اهمیت این اماکن مقدس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به هجمه های رسانه های بیگانه به بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره کرد و گفت: این هجمه ها گویای آن است که این مراکز تا چه میزان برای نظام اسلامی با اهمیت است.


به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ستاد خبری کنگره بین المللی امامزادگان با بیان این مطب که در فرهنگ ما به اماکن مقدس و بقاع متبرکه توجه ویژه می شود ، گفت: امامزاده ها جزء اماکنی است که مردم توجه خاصی به آن دارند به همین دلیل در سال های اخیر تلاش شده تا این اماکن تبدیل به محیط های فرهنگی شود.
وی ادامه داد: هدف از این اقدام این است که در کنار زیارت امامزاده ها ، امکاناتی نیز در راستای آموزش به مردم و فرهنگ سازی آنان فراهم شود.
رئیس کمیته بسیج مجلس با بیان اینکه باید برنامه هایی برای تمامی اعضای خانواده ها در اماکن متبرکه تهیه شود ، افزود: فرهنگ سازی در این مکان های مقدس اثربخشی فوق العاده ای خواهد داشت.


وی به پیوند معنوی مردم با این اماکن مقدس اشاره و با بیان این مطلب که این مسئله منجر به گسترش فضای معنوی در کشور می شود ، اضافه کرد: به همین دلیل لازم است ، برنامه ریزی فرهنگی دقیقی برای تمامی سنین در امامزاده ها فراهم شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه امامزاده ها از طریق نذور مردمی خودکفا هستند ، تصریح کرد: باید از عواید بدست آمده در راستای ترویج فرهنگ دینی و پاسخ به سوالات شرعی زائران استفاده شود.
وی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه ارتباط معنوی مردم با بقاع متبرکه یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است ، اضافه کرد: به همین دلیل شاهدیم رسانه های بیگانه در شرایط مختلف به دنبال آن هستند تا پیوند معنوی شکل گرفته بین مردم و امامزادگان را قطع کنند چرا که فضای معنوی و فرهنگی حاکم در جامعه ایران با اهداف سیاسی و توطئه های شوم آنها هم خوانی ندارد.


نماینده مردم یزد تاکید کرد: البته باید بگوئیم مردم ما اعتقادات دینی بالایی دارند و دشمنان نمی توانند در این راه کاری از پیش ببرند.
وی افزود: در عین حال باید مراقب باشیم که اگر ارتباط و پیوند معنوی مردم با بقاع متبرکه گسسته شود ، دشمنان از طریق شکاف بوجود آمده به راحتی خواهند توانست مباحث ضدفرهنگی مدنظر خود را در جامعه ی ایران جانمایی کنند.
جوکار با اشاره به اینکه آماده سازی امکانات فرهنگی در اماکن متبرکه بسیار حائز اهمیت است ، افزود: البته در سال های اخیر اقدامات خوبی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام گرفته و طی سال های اخیر توجه خاصی به امامزاده ها در راستای شناسنامه دار کردن آن ها و ایجاد بانک اطلاعاتی صورت گرفته است و همچنین اقدامات فرهنگی نیز در ایام تابستان برای زائران در نظر گرفته شده که بسایر حائز اهمیت است اما باید این اقدامات فرهنگی توسعه و گسترش یابد.


رئیس کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی به هجمه های رسانه های بیگانه به امامزادگان اشاره و با بیان این مطلب که این هجمه ها گویای آن است که این مراکز برای آن ها بسیار اهمیت دارد ، افزود : دشمن در برابر کارهای مهم ما بسیار حساس است بنابراین باید فعالیت های فرهنگی در اماکن متبرکه افزایش یابد که این نکته ای است که دشمنان را بسیار رنج خواهد داد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس در این راه باید دستگاه های مسئول از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه را همراهی کند و فراکسیون وقف ، احیای منزلت امامزادگان و بقاع متبرکه باید بر دامنه ی کار و فعالیت خود در راستای توانمند سازی سازمان اوقاف بیفزاید.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 290046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha