ریشه کنی بی‌سوادی در گیلان طی یک سال و نیم آینده

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان گفت: وضعیت سواد در استان در سطح بالایی است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا یک سال و نیم آینده بی‌سوادی در گیلان ریشه کن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، مهندس کیهان هاشم‌نیا، استاندار گیلان در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رؤسای مراکز آموزش عالی گیلان در رشت با اشاره به امکانات خوب آموزشی در استان گفت: بیش از یک سوم جمعیت گیلان در حال تحصیل هستند.
 

وی افزود: وضعیت سواد در استان در سطح بالایی است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا یک سال و نیم آینده بی‌سوادی در گیلان ریشه کن خواهد شد.
 

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار گیلان، بر لزوم رفع بیکاری در این استان تاکید و اظهار کرد: در همین راستا، شهر صنعتی چوکا واقع در شهرستان رضوانشهر آمادگی تاسیس دومین دانشگاه صنعتی کشور را دارد.

  

مهندس هاشم نیا ادامه داد: گیلان اولین استانی است که برای راه اندازی و تولید پرورش ماهی در قفس اقدام کرده و با توجه به ممنوعیت صید ماهیان خاویاری از سال گذشته تاکنون، 400 کیلوگرم خاویار در خشکی در استان گیلان برداشت شده است.
 

وی به گسترش پرورش کرم ابریشم در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته تولید ابریشم از 400 تن به یک هزار و 700 تن افزایش یافته است.
 

استاندار گیلان با بیان اینکه یک هشتم بقاع کشور در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: حدود سه هزار مسجد در حوزه‌های حاشیه شهر داریم و سالانه بیش از 15 میلیون نفر گردشگر به این استان سفر می‌کنند.
 

مهندس هاشم نیا به فعالیت بزرگترین مرز صدور کالای همراه مسافر در گیلان اشاره و بیان کرد: 400 هزار گردشگر از این راه وارد کشور می‌شوند.
 

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، وی امکانات موجود در گیلان را خوب توصیف کرد و یادآور شد: امکانات در گیلان به لحاظ جلگه‌ای، کوهستان و کوهپایه نمونه کشور است.
 

گفتنی است، 142 هزار دانشجو در حدود 30 مرکز آموزش عالی استان مشغول تحصیل هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 290340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha