فعالیت های هنری وجه تمایز کانون های مساجد با سایر مراکز فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت های هنری وجه تمایز و قوت کانون های مساجد در منظومه فعالیت های مردمی با سایر مراکز فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در آیین افتتاحیه منطقه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان نجف آباد اظهار داشت: کانون های مساجد با تکیه بر مردم و توانمندی های مردمی فعالیت می کنند و این مراکز از بطن مسجد و با تلاش جوانان مسجدی است.


وی با بیان اینکه تنها مرکز و نهادی مردمی که پسوند مسجد دارد کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، افزود: وجود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاسیس این مراکز نمونه ای از  رسمیت داشتن این مراکز است.


وی ایجاد فضای کاری و قانونی برای نشریات کانون های مساجد را از دیگر فعالیت های لازم برای رسمیت دادن به این مراکز اعلام کرد و اذعان داشت: در این خصوص اقداماتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی صورت گرفته که نشریات کانون های مساجد تحت عنوان خاصی فعالیت کنند که نقش موثری در رشد و نبوغ جوانان مسجدی خواهد داشت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: فعالیت های هنری وجه تمایز و قوت کانون های مساجد در منظومه فعالیت های مردمی با سایر مراکز فرهنگی است که برای رشد فعالیت های هنری کانون های مساجد اقداماتی صورت گرفته که ثبت گروه های نمایشی و تئاتر کانون ها در معاونت هنری اداره کل استان در این راستا انجام می شود.


وی ثبت انتشارات و کتب تالیفی کانون های مساجد و اختصاص ردیف اعتباری در شهرستان ها و استان برای تجهیزات کانون های مساجد را از دیگر اقدامات استان اصفهان برای کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.


*شهرستان نجف آباد، پیشتاز در کیفت بخشی به کانون های مساجد بوده است


حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: نجف آباد پیشتاز در کیفت بخشی به کانون های مساجد بوده و فعالیت های محتوایی و عمقی در کانون های این شهرستان صورت گرفته است.


وی ادامه داد: با توجه به ارتقای شهرستان نجف آباد به شهرستان ویژه و با توجه به سیاست ستاد عالی کانون های مساجد در خصوص شهرستان های ویژه، دفتر ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان نجف آباد افتتاح می شود.


وی حمایت های مسئولان این شهرستان و خصوصا امام جمعه نجف آباد را در پیشبرد فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد نجف آباد مهم خواند و تصریح کرد: مسئولان نجف آباد و امام جمعه این شهرستان تعامل خوبی با کانون های فرهنگی هنری مساجد دارند.
 

پایان پیام/

کد خبر 290432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha