تجلیل از 150 حافظ قرآنی در همایش کشوری موسسه قرآنی بیت الاحزان

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت مدیره تشکل های قرآنی کشور از برگزاری مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در شهرستان استهبان خبر داد و گفت: در این مراسم از 150 حافظ قرآن تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، امروز (18شهریور) با اشاره به اینکه موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) یکی از بزرگترین موسسه های قرآنی است که از سال 75 از یکی از روستاهای استهبان آغاز شده و اکنون پس از 10 سال سابقه، 130 شعبه را در 9 استان کشور دارد، گفت: این موسسه در استان های فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و کرمان جنوبی، یزد، قم، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویر احمد و آذربایجان شرقی شعبه دارد.


وی با اشاره به اینکه اولین زائرسرا را در مشهد با ظرفیت 80 نفر ویژه قرآن آموزان ایجاد شده است، یادآور شد: این موسسه 800 حافظ را تربیت کرده است در طول سال بیش از 20 هزار قرآن آموز را تحت پوشش دارد.


حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به اینکه در خصوص نشریات و کتب قرآنی ویژه دبستان و پیش دستانی ها نیز پیشگام بوده ایم، اظهار داشت: مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در شهرستان استهبان برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه این مراسم با سخنرانی آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس خواهد بود و در آن از 150 حافظ قرآن تجلیل خواهد شد، تاکید کرد: این مراسم در روز شنبه 23 شهریور ماه از ساعت هشت در اجتماعات شهرستان استهبان آغاز خواهد شد.


این عضو هیئت مدیره تشکل های قرآنی کشور از رونمایی کتاب حفظ در این مراسم خبر داد و تاکید کرد: آثار که قرآن به جا خواهد گذاشت به طور حتم در جامعه دیده می شود، فارس باید به عنوان قطب قرآنی کشور مطرح شود.


وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نونهال، قرآن آموز و خادمین قرآنی در این برنامه قرآنی شرکت می کنند، افزود: در سه سال گذشته 300 تا 400 نفر از ارشاد گواهینامه گرفته اند که یک سوم آن از قرآن آموزان این موسسه محسوب می شوند.


مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) افزود: بر اساس اهداف برای سال آینده درصدد هستیم نصف حافظان قرآنی را موسسه بیت الاحزان تربیت کند.


پایان پیام/

کد خبر 290763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha