شرکت بیش از 5 هزار نفر در مرحله کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از شرکت 5 هزار و 500 نفر در مرحله کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به برگزاری مرحله کتبی آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان مرکزی گفت: این آزمون روز جمعه با حضور 5 هزار و 500 شرکت کننده در دو گروه خواهران و برادران در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این آزمون ابتدا در آزمون شفاهی شرکت کرده بودند، ادامه داد: آزمون شفاهی طرح تربیت قرآن کریم از 23 بهمن تا 8 اسفند سال جاری در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش سهمیه استان مرکزی در طرح تربیت حافظان قرآن در سال آینده خبر داد و گفت: این طرح سال 93 با سهمیه‌ای بالغ بر 6 هزار و 700 نفر با جدیت دنبال خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم و ترویج فرهنگ و معارف نورانی قرآن کریم در جامعه ضروری است و همگان وظیفه دارند در این راستا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه این امر را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: این سازمان توانسته با گذشت دو سال از اجرای این طرح، گام های مطلوبی در سطح کشور بردارد.

 

حجت‌ الاسلام عباسیان افزود: در حال حاضر 10 هزار نفر در قالب طرح تربیت حافظان قرآن در سطح استان مشغول به فراگیری و حفظ آموزه‌های قرآنی در سطح موسسات و مراکز قرآنی هستند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه فاز اول این طرح در استان در سال گذشته با سهمیه‌ای بالغ بر 4 هزار و 640 نفر برگزار شده است، ادامه داد: امسال نیز فاز دوم این طرح با سهمیه 5 هزار و 500 نفری برگزار شد.

 

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان از افزایش سهمیه طرح تربیت حافظان استان در سال آینده خبرداد و گفت: این طرح سال 93 با سهمیه‌ای بالغ بر 6 هزار و 700 نفر با جدیت دنبال خواهد شد و تمامی تلاش ما بر این مهم است که این سهمیه را افزایش دهیم و برنامه‌های مدون‌تری نسبت به امسال در دستور کار قرار گرفته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 348208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha