اجرای طرح دوره انتقال سواد برای چهار هزار کم سواد در اصفهان

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح دوره انتقال سواد برای چهار هزار کم سواد در اصفهان خبر داد.

محمد براتی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: دین اسلام، دین علم و سواد آموزی است و سیاست ما در نهضت سواد اموزی مبارزه با بی سوادی و ارتقای سطح فهم و درک در جامعه است.

 

وی ادامه داد: نهضت سواد آموزی یک کار زیر ساختی در جامعه است و خوشبختانه باسعی و تلاش مسئولان و همکاری مردم توانستیم نرخ بی سوادی را در استان اصفهان تا اندازه چشمگیری کاهش دهیم به طوری که کسب سومین استان با سواد کشور برگ زرینی از افتخارات نهضت سواد اموزی در اصفهان است.


براتی، فقر فرهنگی را معضلی بزرگ در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: با ارتقای سطح سواد و ریشه کنی بی سوادی، گام بلندی در مقابله با فقر فرهنگی بر می داریم.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای دوره انتقال سواد در مهرماه سال‌جاری خبر داد و افزود: امسال این طرح به صورت رسمی در اصفهان اجرا می شود.

 

وی اذعان داشت: باسواد کردن اقشار مختلف جامعه، نوع نگرش انها را به زندگی و جامعه تغییر می دهد و باعث می شود که آنها برای توسعه و آبادانی کشور تلاش بیشتری کنند چرا که می دانند دشمنان با تهاجم فرهنگی و عدم آگاهی آنها نسبت به مسائل روز دنیا،دست به توطئه می زنند.

 

وی با بیان اینکه آیات و روایات بسیاری در دین مبین اسلام برای سواد ارائه شده است، افزود: امیدواریم روزی برسد که در سراسر ایران اسلامی بیسواد و کم سواد نداشته باشیم و با ارتقای سطح دانش و معرفت در افراد، شاهد جامعه بالنده و پویا در تمام عرصه ها باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 291213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha