سیره رضوی در زندگی مردم نهادینه شود/ پیامبر(ص) الگوی سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه صفت شاخص در زندگی امام رضا(ع)، رأفت و مهربانی است، اظهار کرد: سیره رضوی باید در زندگی مردم نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان گیلان، حجت الاسلام محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در جشن زیر سایه خورشید که در مهدیه رشت برگزار شد، اظهار کرد: اعضای خانواده رضوی باید نسبت به همدیگر اعتماد و اطمینان داشته و صفت مهربانی را در زندگی نهادینه کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی رضوی در جامعه نهادینه شود.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) سرمشق سبک زندگی اسلامی برای بشریت است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، پیامبر(ص) را رئوف و مهربان معرفی کرده و باید رأفت و مهربانی در خانواده اسلامی ویژه باشد.


حجت‌الاسلام راشدیزدی، تناسب فرهنگی، خانوادگی و اعتقادی را از ویژگی‌های مهم در ازدواج جوانان دانست و خاطرنشان کرد: ازدواج مخلوط شدن نیست بلکه یکی‌شدن است و وقتی دختر و پسر با ازدواج یکی می‌شوند جدا کردن آن‌ها از هم بسیار دشوار است ولی وقتی عاشق شده و با هم مخلوط می‌شوند، جداییشان نیز سهل می‌شود.


استاد حوزه و دانشگاه توجه به بنیان خانواده‌ها را ضروری خواند و اظهار کرد: خانه با چهار واژه منزل یعنی محل نزول، مسکن یعنی محل سکون، مأمن یعنی محل امن و معوا به معنی پناهگاه خوانده می‌شود و باید محلی برای ترمیم خستگی‌های هر انسان باشد.

 

سیره رضوی همواره پرنشاط و همراه با مهربانی ‌است
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که زندگی منهای نشاط را مرگ تدریجی انسان دانسته است، بیان کرد: سیره رضوی که همواره با نشاط و دوستی همراه است، باید در زندگی مردم نهادینه شود.


حجت‌الاسلام راشدیزدی، با تأکید بر اینکه ازدواج، عاملی ترکیبی است و با ازدواج، تحکیم خانواده صورت می‌گیرد، افزود: در مسأله تشکیل خانواده میل به سوی یکدیگر را عشق می‌نامند اما این عشق به تنهایی برای ازدواج کافی نیست.


این استاد حوزه و دانشگاه شرایط ترکیب شدن زوجین را به اندیشه، فرهنگ و خانواده متناسب دانست و تصریح کرد: نوع اندیشه دینی از شرایط اساسی تناسب زوجین است.

 

وی اظهار کرد: خداوند متعال خانواده را یک نهاد پاک و مقدس قرار داده تا در آن انسان‌ها و فرزندان صالح در راستای تشکیل یک جامعه سالم تربیت شوند و این یک نعمت الهی است.

 

حجت‌الاسلام راشدیزدی با اشاره به اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید فرصتی برای تجدید پیمان شیعیان ایران اسلامی در سراسر کشور با امام رئوف است، اذعان کرد: ابراز احساسات مردم در این جشن‌هاف قلوب را با امام رضا(ع) نزدیک می‌کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 292153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha