شعور به همراه آگاهی برای ترویج فرهنگ رضوی ضروری است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه زنجان بر لزوم ترسیم زندگی رضوی برای اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت:شعور به همراه آگاهی برای ترویج فرهنگ رضوی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در حاشیه حضور خدام رضوی به استان زنجان با بیان اینکه اهل بیت(ع) در حکم نور هستند، گفت: نور هر جا تابش کند، تاریکی را کنار می‌زند.
 

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) نعمت بزرگی برای مردم ایران به شمار رفته و محل توجهات و امیدگاه مردم است، افزود: مردم در این حرم احساس سکون و آرامش کرده و خود را به خدا نزدیک‌تر می‌بینند.
 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به حضور خدام آستان مقدس رضوی در زنجان افزود: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی با حضور خدام رضوی در دهه کرامت جلوه خاصی پیدا کرده و به نوعی با حضور خدام در استان ها فرهنگ دینی و امامت و ولایت تبلیغ می شود.
 

وی در ادامه با نقل حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه «محاسن کلام ما را به مردم برسانید آنها خودشان جذب می‌شوند»، اضافه کرد: حضور خدام در استان و برگزاری جشن‌های رضوی آثار و برکات زیادی برای مردم داشته و با حضور خدام در استان مردم به نوعی احساس می‌کنند در حرم امام رضا (ع) حضور دارند.
 

حجت الاسلام خاتمی در ادامه اجرای زنده صلوات خاصه امام رضا (ع) را یکی از برنامه‌های جالب توجه حضور خدام در استان عنوان کرد و گفت: این اقدام شور خاصی به مردم می‌بخشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تحقق جامعه رضوی نیز گفت: ترسیم زندگی امام رضا (ع) برای مردم، ارائه مباحث مناظره‌ها، موضع‌گیری‌ها، حضور سه ساله امام رضا (ع) در مرو و قبل از آن زمینه مناسبی را برای تحقق جامعه رضوی فراهم می‌کند.
 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با تاکید بر آگاه‌سازی مردم اظهار داشت: شعور همراه با آگاهی برای مردم در ترویج فرهنگ رضوی موثر بوده و این کار می‌تواند از طریق توزیع بروشورهایی در ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) از قبیل زندگی فردی و اجتماعی، اخلاقی، سیاسی صورت گیرد.
 

وی همچنین با تاکید بر ساخت فیلم و انیمیشن برای کودکان افزود: این امر موجب آشنایی بیشتر کودکان با سیره ائمه معصومان (ع) می‌شود.
 

حجت الاسلام خاتمی همچنین درباره نقش خدام آستان مقدس رضوی در عرصه بین‌الملل و بیداری اسلامی یادآور شد: خدام آستان مقدس رضوی با ارائه خاطرات حضور خود در حرم و تجربیات می‌توانند موجب ترویج فرهنگ رضوی در بین اقشار سایر کشور‌ها شوند.


پایان پیام/

کد خبر 292177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha