یاسوج میزبان سومین جشنواره آئین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: فراخوان سومین جشنواره سراسری آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی که به میزبانی یاسوج برگزار می شود، منتشر شد.

امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویر احمد سومین جشنواره آئین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی را برگزار می کند.


کمالوندی گفت: سومین جشنواره سراسری آئین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که استان کهگیلویه و بویر احمد شهریور ماه سال 93 در یاسوج میزبان برگزیدگان این جشنواره خواهد بود.

 

وی، شناخت فرهنگ رضوی در آئین ها و آداب ، رسوم و فرهنگ عامه، زندگی و آثار اصحاب امام رضا (ع)، شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا (ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی و تاثیر اندیشه و اثار امام رضا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی را از موضوعات این جشنواره برشمرد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه وبویراحمد، شناساندن کرامات و تاثیرات رفتاری امام رضا (ع) در زندگی انسان، تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی و محلی با محوریت فرهنگ رضوی (آداب رسوم و آئین ها)، پرداختن به مفاهیم عالیه موضوعات نو و خلاق در فرهنگ رضوی و پرداختن به مفاهیم عالیه احادیث و روایات رضوی را از دیگر موضوعات این جشنواره ملی دانست.


کمالوندی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های هنری به خصوص آئین های نمایشی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامی داشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر در زمینه سیره شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار و توجه ویژه هنرمندان به آداب و آئین های نمایشی را از جمله اهداف این جشنواره ملی عنوان کرد.


وی در ادامه به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره در بخش صحنه ای و میدانی برگزار می شود و متقاضیان می بایست لوح فشرده اجرای نمایش را به همراه 3نسخه تایپ شده از متن یا طرح در محیط world به همراه فرم تکمیل شده تقاضا ی حضور را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: به آئین های نمایشی راه یافته به جشنواره تا سقف 60 میلیون ریال بر اساس تصویب کمیته تخصصی به نسبت کیفیت اثر در اجرا و بعد مسافت کمک هزینه پرداخت می شود.


کمالوندی، اجرای عمومی آثار منتخب استانها قبل از برگزاری جشنواره را ضروری دانست و اذعان داشت: آثار ارسالی نباید در جشنواره های ملی رضوی و سایر جشنواره های سراسری دینی شرکت کرده باشند.

 

وی یادآور شد: از آثار برتر جشنواره جهت اجرای عمومی در سطح کشور بعد از برگزاری جشنواره توسط اداره کل هنرهای نمایشی و ادارات کل استانها حمایت می شود.


دبیر جشنواره ملی آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی گفت: در بخش پرده خوانی ستاد جشنواره به هر کدام از پرده خوانانی که به جشنواره راه پیدا می کنند تا سقف 20میلیون ریال بر اساس کیفیت اجرا و بعد مسافت کمک هزینه پرداخت می کند.

 

کمالوندی با بیان این که دبیر خانه جشنواره به صورت روزانه در طول ایام برگزاری جشنواره کارگاه های آموزشی برگزار می کند، خاطرنشان کرد: فرم شرکت در جشنواره و اطلاعات تکمیلی از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویر احمد نیز قابل دریافت است.


وی اخرین مهلت ارسال لوح فشرده آثار همراه متن یا طرح آئین ها را تا 20 تیرماه 93 عنوان کرد و گفت: پس از اعلام وصول، آثار ارسالی یک ماه بعد یعنی در 20 مردادماه بازبینی و در نهایت آثار برگزیده 10 شهریور ماه 93به نمایش گذاشته می شوند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 323057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha