تبیین و ترویج فرهنگ رضوی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبیین و ترویج فرهنگ رضوی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است، گفت: ناتوی فرهنگی غرب اعتقادات جوانان را مورد هدف گرفته است.

محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی امروز(26شهریور) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع) با اشاره به نقش برگزاری جشن ها در ترویج فرهنگ رضوی، اظهار کرد: قطعا برگزاری جشن های مردمی در اعیاد و مناسبت های دینی و مذهبی با رویکرد ویژه و فضای مناسبی که در سطح شهر، کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود نقش به سزایی را در ترویج و تبیین فرهنگ رضوی در میان عامه مردم ایفا می کند.

وی با اشاره به این که تبیین و ترویج فرهنگ رضوی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است، اظهار داشت: در شرایطی که ناتوی فرهنگی غرب اعتقادات و هویت جوانان ایرانی را مورد هدف قرار داده است، ترویج ارزش های دینی و سیره ائمه اطهار مصونیت بخش خواهد بود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص برگزاری جشن به مناسبت میلاد امام رضا(ع) افزود: در حقیقت این جشن های مردمی بزرگداشت شعائر دینی است و برای برخی افراد که تاکنون مشرف به زیارت حرم مطهر رضوی نشده اند، حس و حال معنوی آن مکان را به وجود می آورند و این امکان را به آن ها می دهد تا بودن در کنار جوار امام رضا(ع) را حس کنند.

این مسئول با اشاره به تاثیر گذاری جشن ها به مناسبت اعیاد و مناسبت های ویژه مذهبی خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه های معنوی و مردمی همواره معارف ناب رضوی را بر ای مردم تبیین کند زیرا که برگزاری این جشن ها بر بیداری اسلامی نیز تاثیر به سزایی می گذارد.

دامادی با بیان این که ترویج فرهنگ اهل بیت مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت، مایه عزت و افتخار شیعیان است.

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ رضوی در جوامع نجات بخش بشریت از یوغ مستکبران و ظالمان است، خاطرنشان کرد: اگر بشریت به حقیقت وجودی ائمه اطهار(ع) آگاه شود و پیروزی از سیره آن بزرگواران را ملاک عمل قرار دهد، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه برطرف خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت در سراسر استان تاکید کرد و افزود: آیین های مذهبی این خطه از کشورمان زبانزد خاص و عام است که امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه جشن های رضوی در سراسر نقاط استان باشیم.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 293685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha