تبیین فرهنگ رضوی در امامزادگان در مسیر حرم امام رضا (ع) ضروری است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بر لزوم تبیین فرهنگ، اهداف و رفتار رضوی در امامزادگان مسیر حرم امام رضا(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش میقات الرضا(ع) که در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که فرهنگ رضوی به همراه اهداف، رفتار و کردار، سیاست و عبادت رضوی در بین مردم تبیین و نهادینه شود.
وی از برکت وجود امام رضا (ع) در کشورمان به عنوان یکی از نعمت های بی بدیل یاد کرد که خداوند به ملت ایران عطا کرده است و افزود: وجود بارگاه امام رضا(ع) مامنی استوار و نورانی برای مردم کشور ایران شده تا پناهگاهمان شود و از وجود ایشان بهره گیریم.


حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه وجود تعداد قابل توجهی از فرزندان ائمه در کشور ما نیز از افتخارات ملت ایران است، اظهار داشت: باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم و به نحوه زندگی و فرمایشات آنها توجه کنیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به فلسفه وجودی میقات الرضا اشاره کرد و بیان داشت: اهمیت میقات الرضا در این است که کسانی که به حرم امام رضا (ع) مشرف می شوند با آمادگی و شرایط کامل به معارف الهی آشنا شوند و به حرم مشرف شوند.
وی از مسئولان خواست تا زمینه آشنایی هر چه بیشتر زائرین و مسافرین را در امامزادگان مسیر حرم امام رضا (ع) که به نام میقات الرضا مطرح است، فراهم آورند.
 

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 293725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha