ممیزی کتاب شتاب بیشتری می گیرد

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه در نظر دارد به ممیزی کتاب شتاب بیشتری دهد تا کتاب ها در سریع ترین زمان ممکن بررسی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی جنتی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سبحانی در قم با اشاره به اینکه کار اصلی فرهنگی بر عهده حوزه علمیه، مراجع تقلید و نهادهای فرهنگی است، افزود: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراهم کردن بستر مناسب و تسهیل شرایط است.

 

وی گفت: کارهایی مانند چاپ کتاب، رونق بخشیدن به کتابخانه ها، رسیدگی به وضعیت مساجد و کانون های فرهنگی مساجد، نظارت بر ساخت فیلم های سینمایی و فعالیت های هنری، اوقاف، بقاع متبرکه و حج و زیارت تنها بخشی از فعالیت های زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


وزیر ارشاد بااشاره به اینکه در گذشته مشکلاتی در ممیزی کتاب وجود داشته است، گفت: در گذشته گاهی اوقات کتاب ها یک سال برای بررسی نگه داشته می شد اما در این دولت می کوشیم با به خدمت گرفتن متخصصان آشنای به کار و اهل فضل به این کار شتاب بیشتری دهیم و کتاب ها در سریعترین زمان ممکن بررسی شوند.


وی با اشاره به وجود بعضی از کتاب های مضر در نمایشگاه های کتاب تصریح کرد: در نمایشگاه کشورهای دیگر مشاهده کردم که برای ورود کتاب به نمایشگاه سختگیری زیادی انجام می شود و ما هم سعی می کنیم این نظارت ها و ارزیابی ها در نمایشگاه کتاب تهران هم صورت بگیرد تا از ورود کتاب های غیرعلمی و غیرمفید به نمایشگاه ها جلوگیری شود.


جنتی با اشاره به حساسیت موجود در معاونت فرهنگی بویژه بحث ممیزی کتاب گفت: با وسواس دنبال این هستم که در صورت امکان یک شخصیت حوزوی در معاونت فرهنگی ارشاد گماشته شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز وارد قم شد و با برخی مراجع عظام و علمای قم از جمله آیات عظام صافی گلپایگانی، سبحانی و حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی دیدار و گفت وگو کرد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 292447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha