ریشه کنی بیسوادی از کانون های مساجد کردستان آغاز شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از ریشه کنی بیسوادی توسط کانون های مساجد استان به واسطه امضای تفاهم نام این دبیرخانه با نهضت سوادآموزی خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان به خبرنگار شبستان گفت: موضوع آموزش و سوادآموزی یکی از کارکردهای مهمی بوده است که همواره در صدر اسلام مورد توجه بود و مساجد مرکز علم آموزی بوده اند.


وی با تا کید بر اهمیت پیوند علم و مسجد، اظهار داشت: قرآن کریم از مسجد به عنوان اولین پایگاه اصلی هدایت بشریت نام برده است و اگر مساجد محور آموزش سازنده باشند، قطعا به جایگاه اصلی مسجد باز گشته ایم.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم همکاری این دبیرخانه با نهضت سوادآموزی، اذعان کرد: بر اساس این تفاهم نامه معرفی افراد واجد شرایط به نهضت سوادآموزی برای گذراندن دوره های توجیهی و شیوه تدریس با اولویت دادن به داوطلبان، ابلاغ بخشنامه به رابطین خود در سراسر کشور درباره لزوم همکاری در اجرای برنامه و بیان اهمیت سوادآموزی از تعهدات ستاد عالی کانون های مساجد است.

 

این مقام مسئول افزود: اهتمام به این امر، همکاری برای ایجاد امکان استفاده نهضت سوادآموزی از ظرفیت های علمی، فرهنگی و فضای در اختیار کانون برای اجرای مناسب مطلوب برنامه در دستور کار قرار می گیرد.


گلباغی تصریح کرد: این طرح در راستای تعامل مسئولان کانون های مساجد و ظرفیت های مؤثر آن در جذب بی سوادان و تحقق ریشه کنی بی سوادی در استان اجرا می شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 300 کانون مسجد در استان فعالیت دارد، افزود: این تفاهم نامه با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کسب علم و دانش و به صفر رساندن بی سوادی و اجرای برنامه تحکیم سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال با استفاده از ظرفیت های موجود امضا شد.

 

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، شناسایی و معرفی نیروهای واجد شرایط همکاری در برنامه به عنوان آموزش دهنده، شناسایی و ثبت نام بر اساس بانک اطلاعات اسمی بی‌سوادان و آموزش گروه هدف از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد کردستان در راستای باسواد کردن افراد بی‌سواد اعلام کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 293277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha