جشنواره امام رضا(ع) اثر گذار بر فرهنگ الگویی اسلامی است

خبرگزاری شبستان:مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)با بیان اینکه بیش از یکصددستگاه اجرایی و فرهنگی در برگزاری این جشنواره دخیل هستند، گفت:جشنواره امام رضا(ع) اثر گذار بر فرهنگ الگویی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید جواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) شب گذشته(25شهریور) درآیین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: جشنواره امام رضا(ع) اثرگذار بر فرهنگ برای  برگزاری جشن ها الگویی اسلامی است.


وی به نقش بی بدیل آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ(ع) در الهام بخشی به این جشنواره ولایی اشاره کرد و افزود: رمز گسترش کمی و کیفی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) وجود این اماکن مقدس بوده و هست.


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افزود: مشارکت گسترده هنرمندان ارباب اندیشه و اصحاب قلم در داخل و خارج از کشور در  زمینه تولید و نشرآثار علمی، فرهنگی، هنری و سینمایی در زمینه فرهنگ رضوی با الهام از آموزه های رضوی برگ پر افتخار دیگری از جریان سازی فرهنگی این جشنواره است.


جعفری افزود: بدون شک بهره گیری از عظیم ترین سرمایه فرهنگی و ذخیره ی معنوی کشور یعنی نام با برکت امام رضا(ع) به عنوان تنها امام در سرزمین ولایت مدار ایران اسلامی اصلی ترین عامل رشد سریع و بی نظیر جشنواره در یازده دوره گذشته است.


وی با اشاره به این مطلب که رسانه ها به ویژه رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری ها در توسعه جشنواره امام رضا(ع) نقشی ارزنده ایفا کرده اند، افزود: همکاری کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مراکز فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر و و حمایت همه جانبه دولت و مجلس محترم،ائمه محترم جمعه و استانداری های سراسر کشور و بیش از همه حمایت مراجع عالیقدر و علمای سبب گشت که جشنواره در عرصه ملی و بین المللی شده است.


جعفری با اشاره به این مطلب که بیش از یکصد دستگاه اجرایی و فرهنگی در برگزاری این جشنواره دخیل هستند، افزود: سایردستگاه های  دیگر چون سازمان محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، وزارت ورزش و جوانان، بسیج، سازمان اسناد و کتابخانه های آستان قدس رضوی درمسیر توسعه جشنواره امام رضا(ع)نقشی اساسی داشته اند.


وی با بیان اینکه این جشنواره فرصتی فراهم ساخت تا ظرفیت های جدیدی در حوزه فرهنگ رضوی همانند  برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت ،  روز تجلیل از امام زادگان و بقاء متبرکه بوجودآورد، اذعان داشت: روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) به همت آن آستان مقدس و مسئولان محترم استان فارس در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود و احیا قدمگاه های مسیر هجرت تاریخی حضرت امام رضا(ع) از دستاوردهای این جشنواره است.


جعفری ادامه داد: نوآوری های مراکز علمی و تحقیقاتی در بستر فعالیت های این جشنواره به ویژه در پرداختن به موضوع سبک زندگی رضوی و فعالیت های پژوهشی در زمینه احادیث رضوی از دیگر دستاوردهای این جشنواره است.


وی همچنین به راه اندازی کاروان های نمادین و ایجاد فضای با نشاط معنوی، از شلمچه تا سرخس توسط ارادتمندان و شیفتگان حضرت اشاره کرد و افزود: همچنین ساماندهی جشن های عید رضوی با بهره گیری از 17 کارگروه از اقشار مختلف مردمی از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرها و روستاها و مجامع مختلف برگزار شد.


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)به برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در200 نقطه از جهان اشاره کرد و بیان داشت: توسعه جشنواره در ابعاد بین المللی به گونه ای است که می توان از این جشنواه بهترین بستر برای توسعه روابط و دیپلماسی فرهنگی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر که بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی مهمترین روش آسیب رساندن به جوامع مسلمانان را اختلاف افکنی برگزیده اند، افزود: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با الهام از سیره آن امام همام می تواند چهره رحمانی و پر عطوفت فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ دوستی و نجابت مردم ایران را در قالب های هنری به جهانیان عرضه دارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 293527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha