ترویج مبانی فرهنگ رضوی در کتب درسی پیگیری شود

خبرگزاری شبستان:مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بابیان اینکه می‌توان منشور جوانی رابرای جوانان باتوجه به بیانات امام رضا(ع) ترسیم کرد خواستار پیگیری ترویج مبانی فرهنگ رضوی درکتب درسی توسط آستان قدس شد.

ریئس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ رضوی به زبان روز و هنرمندانه تبیین شود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند جوانان را مخاطب قرار دهد، اظهار کرد: ویژگی فرهنگ رضوی، حوزه‌ای شدن مفاهیم آن است به گونه‌ای که می‌توان منشور جوانی را برای جوانان با توجه به بیانات امام رضا(ع) ترسیم کرد.


حجت الاسلام مجتبی اشجری ادامه داد: حضور جوانان در برنامه‌ها برای اتخاذ برنامه‌ریزی شایسته و متناسب با شان آنان، کمک می‌کند تا حقیقت فرهنگ رضوی برای جوانان بیش از پیش روشن شود.

 

ایجاد سازمان جوانان رضوی رویکردی جهت گسترش فرهنگ رضوی
وی افزود: بهترین رویکرد برای ترویج فرهنگ رضوی بین جوانان، ایجاد سازمان جوانان رضوی است که با عضوگیری و انجام فعالیت‌های ثمربخش و با بهره گیری از فرهنگ رضوی می‌توان نقش سازنده این فرهنگ را در جامعه نشان داد.

 

ریئس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یکی از مهمترین راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی پس از حماسه سیاسی و حضور میلیونی مردم در انتخابات 24 خرداد را توجه به تولید ملی دانست.

 

نقش بارز سیره رضوی در گسترش فعالیت‌های اقتصادی با محوریت تولید ملی

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوزدهم مهرماه سال 91 تصریح کرد: توجه به تولید ملی موجب از بین رفتن گرانی و بیکاری شده و اشتغال ایجاد می‎کند، سرمایه‌های ملی را به کار می‌اندازد و روحیه استغنای ملت را تقویت می‌کند.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه مسئولان کشور در سطوح مختلف باید هر چه می‌توانند به مسئله تولید ملی توجه کنند، خاطرنشان کرد: رویکرد جهت محور سیره رضوی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی با محوریت تولید ملی نقش بارزی در روند تحقق حماسه اقتصادی در کشور دارد.


وی اضافه کرد: حضور فرهنگ رضوی بر مناسبات اقتصادی در دو بعد اجرایی و معنوی کارساز خواهد بود.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: در بخش اجرایی، ایجاد فضای تولید ملی توسط آستان قدس رضوی و در جهت اهداف مترتب بر مجموعه عظیم آستان قدس رضوی امکان پذیر است.

 

ترویج فرهنگ رضوی نیازمند آموزش و مسئولیت پذیری است

وی با اشاره به بعد معنوی حضور فرهنگ رضوی در مناسبات اقتصادی گفت: در این بخش نیز اهتمام مدیران اجرایی کشور به فرهنگ رضوی نیازمند آموزش و مسئولیت پذیری است که عشق و علاقه وافر ملت ایران به ثامن الحجج، پیش زمینه‌ای برای گسترش فرهنگ رضوی است.


حجت الاسلام اشجری با اشاره به گستره فعالیت‌های آستان قدس رضوی اذعان کرد: حضور سالانه بیش از بیست میلیون زائر از سراسر ایران و سایر کشوهای جهان در حرم مطهر، این نهاد متبرک را به عنوان نهادی بین المللی مطرح ساخته است.

 

ترویج مبانی فرهنگ رضوی در کتب درسی پیگیری شود

وی ادامه داد: گستره فعالیت‌های آستان قدس علاوه بر حوزه‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه تولید فرهنگ نیز ادامه دارد که ایجاد دانشگاه امام رضا(ع)، کتابخانه‌ها و پژوهشکده‌ها از جمله فعالیت‌های این آستان متبرک است.


ریئس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شیوه اجرا و مدیریت این آستان که بر مناط و اساس فرهنگ رضوی است نیازمند ترویج و گسترش است، افزود: ایجاد دوره‌های آموزشی برای مدیران سراسر کشور و تشکیل کمیته‌های تخصصی به منظور ارزیابی فعالیت سازمان‌ها در امر ترویج فرهنگ رضوی وجه شایسته‌ای از همت عالی آستان قدس رضوی است.


حجت الاسلام مجتبی اشجری تصریح کرد: پیوند مدیران کشور با آستان قدس رضوی به منظور عهد بستن با امام رئوف در زمان آغاز به کار هر مدیری در کشور می‌تواند مروج فرهنگ رضوی باشد.

 

وی افزود: ایجاد تسهیلاتی ساده نظیر مهمانی زوج‌های جوان در رستوران نذری امام رضا(ع)، مراسم عهد خوانی و میثاق جوانان با امام رضا(ع) می‌تواند بخشی از گسترش فرهنگ رضوی باشد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خواستارپیگیری آستان قدس رضوی در بخش حقوقی برای ترویج مبانی فرهنگ رضوی در کتب درسی ابتدایی، راهنمایی ،دبیرستان و دانشگاه‌ها شد که نقش مهم و بارزی ترویج این فرهنگ دارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 293686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha