پخش صدای اذان از 90 نقطه مشهد/ توجه ویژه به مساجد مشهدشود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد پخش اذان در سطح شهر را اقدامی زیرساختی و نقطه شروعی برای گسترش فرهنگ معنوی شهر در مناطق فاقد و یا کم مسجد دانست و گفت: صدای اذان از 90 نقطه مشهد پخش می شود.

به گزارشخبرگزاری شبستان از مشهد، حسین شادکام، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، ظهر امروز(28 شهریور) در مراسم افتتاحییه سیستم های بی سیم پخش اذان در سطح شهر، با اشاره به اینکه مسجد از جمله مکان هایی است که در توسعه معنوی شهر بروز و ظهور می کند، اظهار داشت: به مساجد در مشهد به عنوان شهر زیارتی باید به طور اختصاصی پرداخته شود.


وی ادامه داد: در سال های اخیر معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در حوزه مباحث رضوی، قرآنی و نصب اذکار در سطح شهر اقداماتی انجام داده است.


شادکام با بیان این نکته که متاسفانه در مناطق توسعه یافته شهر، مساجد به خوبی شکل نگرفته و صوت اذان در این مناطق به خوبی شنیده نمی شود، ابراز کرد: پخش اذان در 90 نقطه شهر اقدامی زیرساختی و نقطه شروعی برای گسترش فرهنگ معنوی در مناطق فاقد و یا کم مسجد است.


وی از پخش سرودهای حماسی در هفته دفاع مقدس و سرودهای شادمانی در اعیاد در سطح شهر خبر داد و گفت: در خیابان شیرازی نصب 25 بلندگو در زمان میلاد امام رضا(ع) و 7 بلندگو در میدان شهدا از جمله این اقدامات مهم است.


معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر در غرب مشهد که از نقاط کمتر توسعه یافته مساجد است، پخش اذان خواهیم داشت و در آینده نیز صدای اذان در اوقات شرعی در تمام سطح شهر پخش خواهد شد.


بنا بر گزارش شبستان در ادامه حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون سازمان تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اذان های حرم به صورت زنده و مستقیم در حرم رضوی پخش می شوند، گفت: باید امکانی فراهم شود تا اذان های حرم مطهر در معابر و پارک های سطح شهر پخش شود.


وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که برای اذان حرم باید بهترین موذن ها از سراسر کشور در حرم رضوی گردهم آیند چراکه حرم مطهر امام رضا(ع) محل اثبات ذخیره های شیعه است.
 

پایان پیام/

کد خبر 294389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha