تشکیل ستاد عالی مسابقات قرآن درگیلان/ شرکت50هزار گیلانی درمسابقات قرآن

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه در سی وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف بیش از 50 هزار گیلانی شرکت می‌کنند، افزود: ستاد عالی مسابقات قرآن استان در راستای برگزاری باشکوه این مسابقات تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف گیلان صبح امروز در نخستین جلسه ستاد عالی مسابقات قرآنی استان در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه شور و مشورت در اسلام و در منطق علمی پیشوایان حق از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن در استان با توجه به وجود استعدادهای فراوان و ناب و موقعیت جغرافیایی و فرهنگی استان دارای اهمیت بسیار است.


وی خواستار یک حرکت دسته جمعی در ترویج قرآن شد و افزود: مسابقات قرآنی یکی از مباحث ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی قرآن است و بر ما تکلیف است تا اقداماتی در خصوص قرآن انجام دهیم.


حجت الاسلام عادلی از تشکیل ستاد عالی مسابقات قرآنی در استان، خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اوقاف برگزار کننده رسمی مسابقات قرآن در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی است تشکیل ستاد عالی جهت مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری مسابقات امری لازم است.


وی با اشاره به اهداف تشکیل این ستاد، افزود: بررسی سطح کیفی و کمی مسابقات قرآنی اوقاف، بررسی دستاوردها و نقاط قوت مسابقات و راهکارهای تقویت آن، بررسی نقاط ضعف و رفع آن از اهداف تشکیل این ستاد است.

 

حجت الاسلام عادلی ادامه داد: ارائه گزارش چگونگی روند اجرایی و سطح برگزاری مسابقات مختلف قرآن طی سال‌های اخیر، انتقال تجربیات مسئولین، اساتید قرآنی به یکدیگر به منظور ارتقاء سطح کیفی مسابقات و ترغیب و تشویق آحاد مردم جهت حضور در مسابقات برای ترویج فرهنگ قرآنی از دیگر اهداف تشکیل ستاد است.

 

وی با اشاره به کمیته‌های این ستاد، اذعان کرد: کمیته دانشگاهی، دانش آموزی، روحانیان و حوزه علمیه، موسسات و جلسات، نیروهای مسلح، رسانه، ایثارگران، بانوان و کمیته شهرستان‌ها از کمیته‌های فعال این ستاد است.


مدیرکل اوقاف گیلان اذعان کرد: این ستاد، صرفا ستاد برگزاری مسابقات است و پاسخگوی مسائل قرآنی استان نیست.


وی با اشاره به سهمیه استان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن تصریح کرد: در سال جاری 53 هزار و 250 گیلانی باید در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف که در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، شرکت کنند.


حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه این تعداد در سال گذشته10 هزار نفر بوده است، اذعان کرد: رسیدن به این نقطه نیازمند مشارکت دسته جمعی همه دستگاه‌هاست.


وی با تاکید بر حمایت از فعالان قرآنی، اذعان کرد: استعدادهای قرآنی استان با شرکت در این مسابقات کشف شده و مورد حمایت قرار می گیرند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 294639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha