جشنواره تئاتر استانی ایلام در نیمه راه

خبرگزاری شبستان: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی ایلام با حضور 11 گروه نمایشی از نقاط مختلف این استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(31 شهریور) در حاشیه برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره با حضور 8 گروه نمایشی در بخش اصلی و رقابتی و 3 گروه نمایشی در بخش جنبی از 30 شهریور در ایلام آغاز شده است.


حسن اسدی، با بیان اینکه بعد از اعلام فراخوان جشنواره در سطح استان 24 گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، افزود: بعد از مرحله بازبینی اولیه 11 گروه نمایشی به بخش اختتامیه جشنواره و مرحله نهایی راه یافتند.


وی، با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت 4 روز در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار است، ابراز کرد: علاقه مندان به هنرهای نمایشی و تئاتر می توانند جهت بازدید از اجرای های گروه های نمایشی به سالن آمفتی تئاتر مجتمع ارشاد مراجعه کنند.


مسئول انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در این جشنواره گروه های نمایشی از شهرستان های دهلران، ایوان، آبدانان و ملکشاهی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام تا دوم مهر و در دو شیفت صبح و عصر به اجرا خواهند داشت.


اسدی، گفت: در بخش جنبی این جشنواره نمایش های: "دیر وقته ببخشید مزاحم شدم" به کارگردانی افشین فتاحی، "زیر زمین" به کارگردانی احمد غلامی از ایلام و همچنین نمایش "گره آخر" به کارگردانی مهرداد علیزاد از آبدانان حضور خواهند داشت.


وی، افزود: نمایش های "سالی که ملخ ها آواز می خواندند" به کارگردانی عزت آقایی، "برادرها می میرند" به کارگردانی محمد اسماعیل بیگی و "کمدی خیانت" به کارگردانی علی شعاعی از شهرستان ایلام در این جشنواره حضور دارند.


اسدی، گفت: نمایش های "سمفونی استخوان های ترک خورده" به کارگردانی سعید خیرالهی، "پری خوانی عشق و سنگ" به کارگردانی سلمان زمانی و "با من به جهنم بیا" به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران و دو نمایش "زنی و دیگر هیچ" به کارگردانی صید فاضل خانی و "سری به ازای نیزه" به کارگردانی مصیب محمودی از ایوان نیز دیگر نمایش های حاضر در این جشنواره است.


مسئول انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: زبان هنر، زبانی تاثیر گذار است و خاصیت و تاثیر هنر بر کسی پوشیده نیست و هنر می تواند برای ایجاد نکات مثبت ایجاد تغییرات مفید فرهنگی بسیار مناسب باشد.


اسدی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این گونه جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی در استان گامی در جهت ایجاد تغییرات فرهنگی در استان باشد و اینکه بتوانیم گروه های هنری از ایلام را به جشنواره های منطقه ای و کشوری اعزام کنیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 295066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha