فقر باید در سال جهاد اقتصادی ریشه کن شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه فقر باید در سال جهاد اقتصادی ریشه کن شود، گفت: فقر آقتی بزرگ برای انسان های متدین است و او را به تباهکاری و انحراف می کشاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر اراک با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: همه باید در سال این سال برای ریشه کن شدن فقر که آفتی بزرگ برای جامعه محسوب می شود، تلاش کنند.

 

و ی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید جامعه بی نیازی باشد، افزود: فقر انسان را به تباهکاری و انحراف می کشاند و دین انسان را متزلزل می کند.

 

خطیب جمعه اراک اظهار کرد: همگان باید برای رشد اقتصادی تلاش کنند تا تولید، اشتغال و خدمات ارتقا یابد و این امر مستلزم همت مضاعف، برنامه ریزی، مدیریت و عزم و اراده ملی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که فرمودند انسان باید در سه جبهه حرکت کند" تامین معاش، آباد کردن آخرت و پرداختن به لذتی که در آن گناه نباشد" اضافه کرد: داشتن یک اقتصاد سالم و نیرومند نیازمند همت بلند جهادی است.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه خطبه ها ولادت خجسته حضرت زینب کبری، صدیقه صغری(س)، ام المصائب و سومین بانوی بزرگ جهان اسلام  را به نمازگزاران تبریک گفت و افزود: این روز به نام روز پرستار نامگذاری شده که امید است همه افراد زندگانی حضرت زینب(س) را به عنوان کلاس درس و اسوه حسنه قرار دهند.

 

وی بیستم فروردین را که به نام روز فناوری هسته ای نامگذاری شده را حاصل تلاش و همت دولتمردان و متخصصان کشور دانست و گفت: خنداب از توابع استان مرکزی نیز در شکل گیری دانش صلح آمیز هسته ای ایران نیز دخیل است.

 

خطیب جمعه اراک در پایان خطبه های امروز به وضعیت کشورهای خاورمیانه اعم از بحرین، لیبی و یمن اشاره داشت و تصریح کرد: آل سعود و آل خلیفه که خود را خادم الحرمین معرفی کردند، از خاندان یزید جنایتکارتر هستند که خانه به خانه در بحرین کشتار به راه می اندازند و مسلمانان بی گناه را قتل عام می کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 29515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha