دانش آموزان امروز حافظان فردای انقلاب هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، گفت: دانش آموزان امروز که با فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی پرورش می یابند، حافظان فردای انقلاب و آرمان های شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، ولی سمرقندی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، در مراسم جشن شکوفه ها و غنچه ها که صبح امروز(31شهریور) در مدرسه شهیده ابراهیمی آذر ارومیه برگزار شد، با اشاره به رسالت آموزش و پرورش در راستای انتقال مفاهیم ارزش و انقلابی به نسل های آینده، گفت: همزمانی شروع سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس می تواند فرصتی مناسب برای نهادینه ساختن فرهنگ انقلاب در جامعه باشد.


وی افزود: معلمان باید با ذکر رشادت های شهدا و ایثارگران دانش آموزان و نونهالان را با اهداف برتر نظام اسلامی آشنا کنند.


سمرقندی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی در دنیا بود، تصریح کرد: باید با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری نام ویاد 12 هزار شهید دوران مقدس گرامی داشته شده و با تلاش و مساعدت راویان آن دوران دانش آموزان با خاطرات انقلاب پرورش یابند.


وی گفت: با تلاش معلمان در راستای تربیت دانش آموزانی متعهد و کوشش دانش آموزان در عرصه تعلیم تربیت خواهیم توانست آینده درخشانی برای نظام رقم بزنیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، مدارس را یکی از سنگر های دفاعی در جامعه دانست و ادامه داد: بیش از نیمی از زمان مفید دانش آموزان در مدارس سپری می شود که در صورت برنامه ریزی های شایسته و بجا بهترین مکان ترویج و اشاعه فرهنگ در جامعه محسوب می شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در روزهای نخست انقلاب رشادت های دانش آموزان در (13آبان) بر هیچ منصفی پوشیده نیست و نونهالان امروز نیز فرزندان رشید دانش اموزان سال 57 هستند.

 

گفتنی است، مراسم جشن شکوفه ها روز یکشنبه در مدارس آذربایجان غربی با حضور اولیا دانش آموزان و مسوولان آموزش و پرورش و بیش از 70 هزار دانش آموز و کودک پیش دبستانی برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 295257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha