نخستین اجتماع حافظان کل قرآن کریم در اراک برگزار شد

خبرگزاری شبستان: با حضور 140 حافظ کل قرآن کریم، اولین اجتماع حافظان کل قرآن کریم، شامگاه دوشنبه(30دی) با مشارکت صدا وسیمای استان مرکزی شبکه آفتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزرای شبستان از ارک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این مراسم، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ قرآن هم اکنون10 هزار نفر در استان مرکزی در کلاس های حفظ قران کریم شرکت دارند.


حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: حافظان قرآن باید قدر این نعمت و فرصتی که خداوند در اختیار آنها قرار داده است را بدانند و هر چه بیشتر در مسیر قرآن و احکام الهی گام بردارند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: با تلاش های مسئولان اوقاف در استان در حال حاضر 142 حافظ کل قرآن شناسایی شده اند که قطعا تعداد حافظان کل قرآن استان از این تعداد بیشتر است.


وی بیان کرد: در اول انقلاب حافظ قرآن نداشتیم به طوریکه وقتی مسابقات حفظ قرآن برگزار می شد، آیت الله خزعلی به عنوان حافظ قرآن ایرانی در این مسابقات شرکت می کردند.


حجت الاسلام عباسیان هدف از برگزاری این همایش را ارج نهادن وتجلیل از تلاش های حافظان کل و همچنین ایجاد یک هم اندیشی جهت پیشبرد برنامه های قرآنی در سطح استان مرکزی دانست و بیان کرد: اینگونه برنامه ها با عنایت به دستور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف مبنی برتربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف، برگزار می شود.


در ادامه حمیدرضا قربانی جم مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: قرآن چراغ سعادت و هدایت بشر است که انسان را به راحتی به سر منزل مقصود می رساند.


وی بالاترین ثروت فرهنگی برای انسان ها را قرآن دانست و ادامه داد: باید با قرائت قرآن و توسل به آن از این ثروت خدادادی به درستی محافظت کرد.


قربانی جم ادامه داد: قرآن منشاء خیرات و برکات است و چه خوب است که این ثروت عظیم و برکت الهی را در قلب و جان خود حفظ کنیم.


قربانی جم ادامه داد: باید همه دستگاه ها و مسئولان در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنند و چه خوب است که بتوانیم با شناسایی حافظان قرآن در سال 93 هر روز یک حافظ کل قرآن استان را در رسانه معرفی کنیم.


گفتنی است، اولین اجتماع حافظان کل قرآن کریم استان در شامگاه روز دوشنبه به همت اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای استان درمحل صدا وسیمای استان مرکزی طی برنامه زنده تلوزیونی برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 334548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha