برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن در مرزبانی آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی، از شرکت یک هزار و 500 نفر از مرزبانی آذربایجان غربی در طرح تربیت حافظان قرآن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، سرهنگ حسین گلابی، مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی، گفت: یک هزار و 500 نفر از کارکنان این فرماندهی در نهضت حفظ قرآن کریم و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری شرکت کرده‌اند.


وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پنج سال آینده تمامی کارکنان مرزبانی استان حداقل یک جزء از قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.


این مسئول، با اشاره به برگزاری کلاس های متعدد قرآنی در این سازمان، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های مفاهیم، فصیح‌خوانی، درک و مفاهیم و تفسیر موضوعی قرآن از بخش‌های مختلف کلاس‌های مرزبانی در استان به شمار می روند.


به گزارش روابط عمومی مرزبانی آذربایجان غربی، وی ادامه داد: سامانه تلاوت با استفاده از تلاوت قاریان بزرگ جهان در راستای درست‌خوانی قرآن کریم در مرزبانی، راه‌اندازی شد که با استقبال چشمگیر اعضا همراه بود و هم اکنون مورد استفاده مستمر قرآن پژوهان قرار می گیرد.


مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری آزمون قرآن که در هنگ مرزی شهرستان ماکو برگزار شد، گفت: در این آزمون 200 نفر از مأموران هنگ مرزی ماکو که جزء 30 قرآن کریم را حفظ کرده بودند با همدیگر به رقابت پرداختند که به نفرات برتر هدایایی اهدا شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 317517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha