تربیت 14 هزار حافظ قرآن کریم در تویسرکان

خبرگزاری شبستان: مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان، سهمیه این شهرستان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را نزدیک به 14 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مهدی حاجی‌زین‌العابدینی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان، در جلسه شورای توسعه فرهنگی قرآنی تویسرکان تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان قرآن و تغییر سبک زندگی را محور اصلی این شورا دانست.

 

وی اظهار کرد: امیدواریم شورای توسعه فرهنگی قرآن تویسرکان با همکاری و همگرایی دستگاه‌های عضو زمینه‌ساز توسعه فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان قرآن در شهرستان باشد.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان سهمیه این شهرستان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را تا پایان برنامه پیش‌بینی شده نزدیک به 14 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین جامعه هدف تربیت حافظان قرآن در آموزش و پرورش است، انتظار داریم این نهاد در فعالیت‌های آموزشی قرآن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی با اشاره به استعداد بالای نیروی انسانی در شهرستان، گفت: امیدواریم با اهتمام دستگاه‌های متولی بتوانیم بیش از تعهد در نظر گرفته نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم تربیت کنیم.

 

حاجی‌زین‌العابدینی ادامه داد: همراه با تربیت حافظان قرآن کریم آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید در حوزه پژوهش‌های قرآنی وارد عمل شوند.

 

وی افزود: علی رغم اینکه فعالیت‌های قرآنی بسیار ارزشمندی در سطح شهرستان انجام شده و یا در حال اجراست، متأسفانه اطلاعات و آمار دقیقی از حافظان و فعالان قرآنی در دست نداریم.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با تأکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات قرآنی در شهرستان، این مهم را از ضروریات دانست.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، وی با تأکید بر پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، گفت: اداره تبلیغات اسلامی باید در راستای تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی شهرستان بیش از گذشته تلاش کند.

 

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به برگزاری فعالیت قرآنی در مسجد جامع سرابی شهر تویسرکان خاطرنشان کرد: هفت مؤسسه قرآنی و یک کانون قرآن مردم‌نهاد در تویسرکان به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 332979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha