وجود معلمان با انگیزه مهم ترین مولفه ارتقاء شاخصه های آموزشی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اجرا و تحقق برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رشد و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی در کشور نیازمند معلمان باانگیزه، متدین و متعهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، ابراهیم سحر خیز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز(1 مهر) در آیین بازگشایی مدارس و به صدا در آمدن زنگ مهر در دبیرستان مومنی شهرستان ارومیه، گفت: هر سال با آغاز سال تحصیلی و حضور میلیون ها دانش آموز در مدارس حماسه ای ملی در کشور رقم می خورد.


وی، با بیان اینکه امروز 12 میلیون و 300 هزار نفر دانش آموز در کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شده اند، افزود: امسال یک میلیون و 500 هزار پرسنل در مدارس کشور آماده ارائه خدمت به دانش آموزان می باشند.


سحر خیز تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش برای تحقق سیاست هایش برنامه مدونی را براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین کرده که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این زمینه طراحی و اجرا می شود.


وی خاطر نشان کرد: برای اجرا و تحقق برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رشد و ارتقای شاخصه های آموزشی و پرورشی نیازمند معلمان باانگیزه، متدین، متعهد و متخصص هستیم که تمامی معلمام کشورمان این خصوصیات را دارند.


این مسئول، در ادامه به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: امروز امنیت کامل در کشور برقرار است که ما این امنیت و آسایش را مدیون خون شهیدان هستیم و امروز ملت ایران مردم سالاری خود را به رخ جهانیان می کشند.

 

وی اضافه کرد: باید بحث بهسازی نیرو ی انسانی در کشور جدی گرفته شود و دانشگاه فرهنگیان تنها مکانی است که می تواند نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را تربیت کند.

 

سحر خیزادامه داد: هرم نیروی انسانی در مراکز آموزش عالی کشور نگران کننده است که به دلیل همین مشکلات رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید آموزش و پرورش در کشور متحول شود.


معاون آموزش متوسطه وزارت کشورابراز امید واری کرد: دولت امید و تدبیر بتواند به نابر مطالبه مردم مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را با جدیت دنبال کند تا شاهد موفقیت و پیروزی روز افزون دانش آموزان نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 295592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha