جشنواره تئاتر استانی ایلام به کار خود پایان داد

خبرگزاری شبستان: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی ایلام، صبح امروز(2 مهر) در آئینی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حسن اسدی، مسئول انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در حاشیه برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره با حضور 8 گروه نمایشی در بخش اصلی و رقابتی و 3 گروه نمایشی در بخش جنبی از 30 شهریور در ایلام آغاز شد.


وی، با اشاره به اینکه 11 گروه نمایشی در این جشنواره مدت 4 روز در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اجرا داشتند، افزود: در طی اجرای عمومی گروه های نمایشی، استقبال گسترده ای از سوی اقشار مختلف مردم به ویزه جوانان و نوجوانان علاقه مند به هنر های نمایشی در این استان صورت گرفت.


اسدی، با اشاره به اینکه در این جشنواره گروه های نمایشی از شهرستان های دهلران، ایوان، آبدانان و ملکشاهی در این جشنواره حضور داشتند، ابراز کرد: گروه های نمایشی در این جشنواره در 2 بخش جنبی و رقابتی و با حضور هیئت داوران حضور و اجرای عمومی داشتند.


وی، گفت: در بخش جنبی این جشنواره نمایش های "دیر وقته ببخشید مزاحم شدم" به کارگردانی افشین فتاحی، "زیر زمین" به کارگردانی احمد غلامی از ایلام و همچنین نمایش "گره آخر" به کارگردانی مهرداد علیزاده از آبدانان حضور خواهند داشت.


مسئول انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، افزود: نمایش های "سالی که ملخ ها آواز می خواندند" به کارگردانی عزت آقایی، "برادرها می میرند" به کارگردانی محمد اسماعیل بیگی و "کمدی خیانت" به کارگردانی علی شعاعی از شهرستان ایلام در این جشنواره حضور داشتند.


اسدی، گفت: نمایش های "سمفونی استخوان های ترک خورده" به کارگردانی سعید خیرالهی، "پری خوانی عشق و سنگ" به کارگردانی سلمان زمانی و "با من به جهنم بیا" به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران و دو نمایش "زنی و دیگر هیچ" به کارگردانی صید فاضل خانی و "سری به ازای نیزه" به کارگردانی مصیب محمودی از ایوان نیز دیگر نمایش های حاضر در این جشنواره بودند.


اسدی، تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این گونه جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی در استان گامی در جهت ایجاد تغییرات فرهنگی در استان باشد و اینکه بتوانیم گروه های هنری از ایلام را به جشنواره های منطقه ای و کشوری اعزام کنیم.


به گفته اسدی، کار داوری این آثار را "افسر اسدی "، "حسن پارسایی " و "جلیل رفیعی "انجام داده که بعد از 4 روز اجرای عمومی کلیه گروه های نمایشی شرکت کننده در مراسم اختتامیه از برگزیدگان این جشنواره تقدیر می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 296065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha