بهره گیری از ظرفیت مساجد در ریشه کنی بیسوادی

خبرگزاری شبستان: معاون نهضت سوادآموزی استان گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و مشارکت بچه‌های مسجد در شناسایی و جذب بیسوادن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد امیری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان، امروز(3 مهر) در آئین اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فیمابین ستادعالی و نهضت سوادآموزی در استفاده از ظرفیت مساجد برای ریشه کنی بیسوادی، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و براساس برنامه پنج ساله توسعه، همه افراد زیر 50 سال باید تا پایان سال 94 باسواد شده و بیسوادی در این رده سنی نداشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 75 هزار نفر از مردم استان به صورت خود اظهاری اعلام بیسوادی کردند، بیان کرد: بعد از بررسی‌های مجدد و پالایش‌های اسمی در حال حاضر 30هزار و123بیسواد در استان وجود دارد که باید این افراد را جذب کرده و به ارائه آموزش‌های لازم به آنان پرداخت.

 

‌امیری با اشاره به آموزش روخوانی قرآن و احکام به سوادآموزان، تاکید کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و روخوانی قرآن سواد محسوب شده و یکی از ضروریات باسوادی است که در دوره سوادآموزی بسیار برآن تاکید شده و آموزش داده می‌شود.

 

وی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و مشارکت بچه‌های مسجد در شناسایی و جذب بیسوادن شد و گفت: جمعیت هدف ما در این طرح افراد زیر 50 سال است و همه اشخاص حقیقی و حقوقی، دانشجویان، معلمان، کارمندان حتی اعضای باسواد خانواده با مدرک دیپلم می‌توانند با فراگیری یک دوره آموزشی 6 ساعته و ارائه سی دی و کتاب‌های مخصوص، در امر سوادآموزی همکاری کنند.

 

معاون سوادآموزی استان با بیان اینکه سرانه جذب و آموزش هر نفر از گروه هدف(10-49سال) 360 هزار تومان است، افزود: این سرانه در ازای قبولی دوره سوادآموزی به آموزش دهنده پرداخت می‌شود و سنجش و ارزشیابی در دوره سوادآموزی بر عهده آموزش و پرورش است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 296474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha