مازندران پیشتاز در سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان سوادآموزی کشور از مازندران به عنوان باسوادترین استان یاد کرد و گفت: مازندران در امر سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال، در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، علی باقرزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور عصر روز گذشته(18آذر) در جمع مدیران آموزش و پرورش و روسای ادارات سوادآموزی شهرستان ها و مناطق این استان به سخنان بزرگان دین در خصوص دانش و علم آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده امام خمینی(ره) با یادگیری خواندن و نوشتن، به آرمان های بلندی چون استقلال فرهنگی بیندیشیم و دریچه هایی برای ورود به مفاهیم و معارف بگشاییم.


وی با بیان اینکه در ذات آگاهی و علم، فضیلتی است که انسان را به مراتب بالا می رساند، افزود: یادگیری خواندن و نوشتن از منظر پیامبر گرامی اسلام (ص) و قرآن جایگاهی ممتاز دارد.


باقرزاده با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) در خصوص علم آموزی"ایران را سراسر مدرسه کنیم "، گفت: افق تابناک انقلاب اسلامی ایران به این رویکرد امام راحل(ره) همچنان نیاز دارد.


وی، بی سوادی را مشکل و بلای جهانی دانست و گفت: در تعریف یونسکو سواد توانائی افراد برای شناسائی، درک و تفسیر و ایجاد برقراری ارتباط و محاسبه با استفاده از مواد چاپ شده و نوشته شده که برای رسیدن به اهداف خود به منظور توسعه دانش و توانائی های بالقوه خود و مشارکت کامل جامعه محلی و جهانی به آن نیاز دارند.


رئیس سازمان سوادآموزی کشور به روند رو به رشد سوادآموزی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: مازندران در سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال، در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته که در دو سال اخیر این امر شتاب بیشتری گرفته است.


وی با بیان اینکه در بررسی های به عمل آمده از سوی سازمان سوادآموزی کشور، مازندران باسوادترین استان کشور محسوب می شود، خاطرنشان ساخت: کتاب علوم دوره انتقال سوادآموزی در مازندران تالیف شد و این استان آمادگی تدوین کتاب های دیگر را نیز دارد.


پایان پیام/

کد خبر 321685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha