بسیج نهضت سوادآموزی با همراهی کانون های مساجد البرز

خبرگزاری شبستان:طرح بسیج نهضت سوادآموزی در سال جاری با همراهی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بدون محدودیت زمانی بدون محدودیت مکانی و رایگان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز؛ پیش از ظهر امروز(16مهر) نشست هماهنگی روند برگزاری همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با معاونت نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.
 

بابالو، معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این نشست گفت:دین ما در قرآن، بیشترین سفارش را در خصوص بحث سوادآموزی داشته است، تا آنجا که در زمان صدر اسلام بهای آزادی اسیران آموزش سواد به بی سوادها بوده است.
 

به گفته بابالو، حضرت امام خمینی(ره) نیز در دو موقعیت لفظ بسیج همگانی را آورده اند، یکی در زمان جنگ و دیگری نهضت سوادآموزی بوده است.
 

این مسئول ادامه داد: بسیج همگانی یعنی کل جامعه باید خواهان این مطلب باشند که فردی را راغب به سوادآموزی کنند و یا بی سوادی را طرد کنند.
 

وی با اشاره به ارائه شدن گواهینامه راهنمایی و رانندگی به افراد بی سواد گفت:در حال حاظر در اداره وظیفه و سازمان تاکسیرانی به افراد بی سواد گواهینامه اعطا نمی شود، ولی در مواردی نیز دیده شده که مسئله سواد در ارائه گواهینامه تاثیر ندارد.
 

بیش از 90 درصد از بیسوادان در شهرها زندگی می کنند
معاونت نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: بر حسب آمارها در حال حاظر ما در روستاها و شهرهای دورافتاده بی سواد کمتری نسبت به مرکز شهر داریم، در حال حاظر 90 درصد آمار بیسوادان البرز در مرکز استان یعنی در کرج هستند.
 

بابالو با تاکید به این مهم که مساجد استان با محوریت کانون ها نقش بسزایی در ترویج سوادآموزی و ترغیب افراد به آموزش خواهند داشت، توضیح داد: هم اکنون با اجرای تفاهم نامه میان دبیرخانه کانون های مساجد البرز و نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان این امکان فراهم است، تا بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی افراد مقطع سنی 10 الی 49 سال باسواد باشند.
 

این مسئول ادامه داد:در هر کجای دنیا برای آموختن سواد افراد بایستی هزینه پرداخت کنند، در حالی که با همت نهضت سوادآموزی هر کس در هر نقطه مکانی و با هرفردی که بخواهد می تواند رایگان باسواد شود.
 

حلقه مفقوده نهضت سوادآموزی همراهی رسانه است
معاون سوادآموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: اصحاب رسانه، صدا و سیما و رادیو باید در مسیر محقق شدن اهداف نهضت سوادآموزی همکاری لازم را داشته باشند.


این مسئول ادامه داد: اطلاع رسانی طرح ها و برنامه هایی که برای سوادآموزی در نظر گرفته شده است، به واسطه همت و تلاش رسانه محقق می شود.


گفتنی است، در این نشست حجت الاسلام کاظم شکری، معاونت فرهنگی دبیرخانه کانون های مساجد البرز و مجتبی بهایندری معاونت آموزش دبیرخانه مساجد البرز و خانم جمیله فلاحت پیشه کارشناس ساماندهی و واگذاری حضور داشتند.


پایان پیام/

کد خبر 300860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha