سنجش سلامت بیش از 30 هزار نوآموز دبستانی گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از اجرای طرح سنجش سلامت 30 هزار و 749 نوآموز دبستانی این استان خبر داد و گفت: طرح سنجش تا10 مهر ادامه داشته و تمدید نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، اسماعیل بشارتی‌مقدم، مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان، امروز(3 مهر) در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به فعالیت پایگاه‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان گیلان اظهار کرد: فعالیت سه پایگاه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گیلان تا 10 مهر جاری ادامه دارد.


وی، با بیان اینکه نوزدهمین سال اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان برگزار شد، افزود: در طرح سنجس سلامت تا 21 شهریور امسال تعداد 30 هزار و 749 نوآموز آماده ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.


وی ادامه داد: ارزیابی‌ها در مورد شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی، سلامت جسمانی، قد و وزن و دندان و...بوده است.

 

بشارتی‌مقدم تصریح کرد: در ارزیابی اولیه انجام گرفته اخیر از تعداد مذکور نوآموزان، 27 هزار و 960 نفر بدون مشکل بودند و به مدارس عادی رفتند.
 

وی ادامه داد: 2 هزار و 787 نفر برای انجام مراحل تخصصی سنجش به مراکز مربوطه ارجاع شدند.

 

بشارتی‌مقدم اذعان کرد: در راستای اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان آماده ورود به دبستان، 488 نفر مشکوک به مشکل بینایی و 531 نفر مشکوک به مشکل شنوایی بودند.
 

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان یادآور شد: یک‌هزار و 388 نفر در بخش سنجش آمادگی تحصیلی و 382 نفر مشکوک به بیش از یک مشکل بوده‌اند.
 

وی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان اجرای طرح تعداد ارزیابی شوندگان به مرز 31 هزار نفر برسد.
 

بشارتی‌مقدم خاطرنشان کرد: پایان کار این طرح حداکثر تا 10 مهر است و تمدید نمی‌شود بنابراین اولیای دانش‌آموزان جامانده از سنجش باید هرچه سریع‌تر نسبت به این امر مهم اقدام کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 296476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha