استقرار 850 پایگاه جشن عاطفه ها در استان زنجان

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از برپایی 850 پایگاه جشن عاطفه‌ها در این استان خبر داد.

رضا حسنلو به خبرنگار شبستان در زنجان گفت: در سال جاری افتتاح مراکز نیکوکاری در شهرستانهای استان زنجان را داشتیم که این مراکز در محلات، مساجد، اصناف و کسبه با مشارکت خیرین و معتمدین محلات بسیار موثر بوده است.

 

وی راه اندازی کمیته امداد را یک نهاد مردمی وانقلابی عنوان کرد و گفت: محور این مشارکت ها مردم هستند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان همبستگی مردم، مسئولیت پذیری و تعهد مردم محلات را در مساجد برای مشارکت های مردمی به نیازمندان جامعه را در زمینه احیاء کارکردهای مساجد مهم برشمرد و تصریح کرد: مساجد شبکه گسترده ای برای مساعدت و کمک به مردم نیازمند دارند و باعث انگیزه در مردم برای نیکوکاری وانفاق می شوند.

 

حسنلو با بیان اینکه در سالجاری 28 مرکز نیکوکاری افتتاح می شود، افزود: شعار امسال جشن عاطفه ها در مدارس هر مدرسه یک پایگاه خواهد بود.

 

این مقام مسئول در زنجان نقش توسعه مشارکت های مردمی را در جامعه برجسته دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین جوانان، نوجوانان، کودکان و والدین آنها بسیار دارای اهمیت است.

 

به گفته وی، جشن عاطفه‌ها از (10 مهر) امسال به مدت سه روز همزمان با سراسر کشور در 850 پایگاه استان زنجان برگزار می شود.

 

حسنلو با اشاره به اینکه تعدادی از صندوق صدقات در روزهای برگزاری جشن عاطفه ها با برچسب مشخص می شوند، افزود: رشد و ارتقاء مشارکت مردمی و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

 

به گفته وی، 140 مسجد محل و جایگاه جمع آوری مشارکت های مردمی در روزهای برگزاری جشن عاطفه خواهد بود.

 

حسنلو با بیان اینکه تعداد 700 مدرسه برای برگزاری جشن عاطفه ها در نظر گرفته شده است، یادآور شد: کمیته امداد امام درصدد ریشه کنی نیازمندی دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش و ارتقاء دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت پوشش و نیازمند است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان تعداد دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت پوشش را 5هزار نفر عنوان کرد وگفت: فرهنگ سازی دانش آموزان و خانواده ها برای انفاق واحسان از اهم اهداف در برگزاری جشن عاطفه هاست.

 

پایان پیام/

کد خبر 296538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha