سلفی‌ها به نام دین کاری کردند که یهود با کفر خود نکرد

خبرگزاری شبستان: آیت الله نجم الدین طبسی گفت: سلفی‌ها به نام دین جنایاتی انجام می‌دهند که یهودیان با کفر خود انجام ندادند و هتک نوامیس یکی از اعمال ناشایست آنها است که نامش را جهاد نکاح گذاشته‌اند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست «نقش سلفی‌ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیرالدین طوسی در گسترش اسلام»  با حضور عده ای از پژوهشگران تاریخ اسلام در سالن اجتماعات پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) با سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی برگزار شد.
آیت الله نجم الدین طبسی در این نشست گفت: خواجه نصیرالدین طوسی بعد از حملات سنگین سلفی‌ها توانست دوباره حیثیت و فرهنگ را اعاده کند به گونه‌ای که قابل قیاس با حکومت عباسی نبود و اگر بگوییم در سقوط بغداد نقش داشته است نقش اصلاحی داشته و نه تخریبی و این مسأله سلفی‌ها را بسیار حساس کرد و به همین خاطر آن ها اتهاماتی به او زدند.
این استاد حوزه تصریح کرد: خواجه نصیر وقتی متوجه شد که نمی‌تواند در برابر آن سیر به صورت فیزیکی و نظامی کاری انجام دهد به صورت فرهنگی با آن برخود کرد به گونه‌ای موجب شد بسیاری مسلمان شوند و با این عمل خود، معادله سلفی‌ها را تغییر داد.
آیت الله طبسی اظهار کرد: عباسیان حاکمیت بر مسلمانان را به نااهلان و بیگانگان سپرده بودند و خود مشغول عیش و نوش و تباهی بودند و همین از دلایل اساسی سقوط حاکمیت آنان بود.
کارشناس و ارزیاب علمی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) ادامه داد: سلفی ها نیز تلاش داشتند با ساقط کردن مستعصم، خلیفه ای ضعیف تر از او داشته باشند تا منویات خود را به او القا کنند. ما در زمینه تبیین مبانی و حقایق از خواجه نصیرالدین طوسی وظیفه داریم و در این باره بسیار کوتاهی کرده‌ایم.
وی با تاکید بر جایگاه این عالم بزرگ تصریح کرد: خواجه نصیر در عصر غیبت از مؤثرترین علما در جهان اسلام است و مسلمان شدن خان مغول، تأسیس رصدخانه مراغه، حفظ 400 هزار جلد کتاب فاخر، نوشتن کتب متعدد، تربیت شاگردان برجسته و حفظ بسیاری از نفوس، از جمله خدمات این دانشمند بزرگ است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکدۀ باقرالعلوم (ع)، وی عنوان کرد: در این مورد حملات فراوانی به ابن علقمی و خواجه نصیرالدین طوسی در گفتارها و نوشتار سلفی ها آمده و در ادامه هم گفته اند که شیعه امپراطوری مسلمین و عظمت اسلام را نابود کرده و همچنان در طول قرن ها بر این طبل می کوبند.
آیت الله نجم الدین طبسی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدا همین افرادی که چنین ادعاهایی را در طول تاریخ مطرح کردند، خود زمینه حضور و حمله مغول ها را فراهم کردند چرا که اولین تحریک ها از سوی خلیفه بغداد برای حمله به خوارزم صورت گرفت و در ادامه این حملات به بغداد هم رسید و در نهایت حکومت بغداد سقوط کرد.
وی در پایان به پرسش های حاضران پاسخ گفت.

پایان پیام/

کد خبر 296891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha